Nekromanti Legender och Hemligheter (ev spolier) För SL

Paro

Veteran
Joined
5 Mar 2003
Messages
7
Location
Fagersta
Re: En liten tanke...

Våran spelgrupp börjar närma sig mörkret nu. Kan vara ungefär två månader kvar.
Det här du nämner om att Mörkret börjar smygande.
Vi spelar på att det redan har varit på gång, så att säga, i ett flertal år. Arméer börjar rustas, det börjar viskas om gudars ankomster och dylikt.

Sedan när allt är till breddgraden fyllt och på väg att rinna över, då allt vilar på en dolks egg - då anländer Mörkret med full kraft. Det är då alla profetior slår in och då alla arméer går till attack. Det är då gudarna inkarnerar sig själva och vandrar på Mundana för att visa sig för sina anhängare. Det är då KAOS råder på Mundana.

//Paro - som garanterar att hans spelgrupp kommer att älska, hata och gråta på samma gång när Mörkret anländer till deras gigantiska kampanj
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Ondska och Godhet

Här håller jag med. Daak är ju trots allt skyldig till en del mer saker än Xinu, som trots allt bara är en liten S&M snubbe som inte fick ha någon piska för mamma demon.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Dibuks roll i mörkret

Jag har en jättetrevlig Dibukdyrkare. Han är en snäll, glad och lite rund smed från jargien.
Och så är han med i Azkanns Lie.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Ondska och Godhet

Det är ju människorna som är onda ju. Det är ju dom som tolkar sin guds "ord".
 

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
Re: Dibuks roll i mörkret

Många kommer ju att dö under mörkret och om det finns en massa död finns nog Dibuk där också.
Dibuks anhängare kommer vad jag tror att hjälpa mörkrets krafter för att få en bra position i Mundana när mörkret vinner.
Det kan ju också bli tvärtom och ljusets kämpar vinner slaget men det blir väl inget kul.
 
Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
Re: Dibuks roll i mörkret

Jag har en jättetrevlig Dibukdyrkare. Han är en snäll, glad och lite rund smed från jargien.
Och så är han med i Azkanns Lie.

/Railin, Paladin och Tirakbaneman av Zolod-Renk-Ellal

Vi har inte råd att vara neutrala på ett sjunkande skepp!
-Railin

En fråga bara! Hur kan man dyrka Dibuk? Daak är den ende guden! //Aralion Ravathon Cavalles av Jargien!
 
Top