Nekromanti Layout på DoD grejerna

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Har just införskaffat Fenix #4 och även om jag inte hunnit läsa så noga ännu så verkar det överlag vara ännu ett läsvärt nummer.

Nu till min fråga, är det verkligen nödvändigt att ha en så ansträngande och irriterande typografi och layout på Drakar och Demoner artiklarna. Visserligen spelar jag inte DoD6 men vore inte layouten så jobbig och irriterande skulle jag säkert läsa artiklarna ändå. Som det nu är så ids jag inte.

Känns som dessa sidor bryter väldigt mot den funktionella och snygga "looken" som resten av tidningen har.

/Bjorn
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Nödvändigt är det väl inte, men det var ett önskemål från Riotminds att layouten skulle efterlikna den som används i deras produkter.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Jag tycker det är bra att DoD6 sidorna har liknande layout som deras utgivna böcker, det är snyggt, går lätt att hitta i tidningen och skulle fortfarande se bra ut om man klipper ut de sidorna ur tidningen för att ha tillsammans med sitt övriga DoD6material.

- Zire, som förvisso köper Fenix till stor del för att få tag i just de artiklarna
 
Top