Nekromanti Lawster´s Lode

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
***SPOILERVARNING***

Ska precis till att spelleda den gamla Western-klassikern Lawster´s Lode och tänkte höra med någon gammal räv eller två som kan ha någon åsikt om hur mycket silver det rör sig om. Det nämns tyvärr ingenstans i äventyret.

En eventuell ledtråd är att hittelönen är $200 per rollperson och om man räknar med den typiska 10% i hittelön, och säg tre rollpersoner så är vi uppe i silver för $6000. Det motsvarar 120 kg silver och ska ha fifflats bort under längre tid.

Any thoughts? Hur mycket silver körde ni med i er version av äventyret?
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Låter vettigt, har för mig att jag låg runt den summan när jag var SL. Lite mer tror jag, men då var det skulder inblandade. Har för mig att rollpersonena fick ca 100 - 150 $ var i vinst men då var de skuldfria också.
 

Eldorin

Veteran
Joined
24 Nov 2000
Messages
81
Location
Trollhättan.
Har funderat på denna fråga och även läst igenom Lawster's Lode och har några tankar.

Det är i slutet av dessa gruvors existens vilket betyder att allt silver har sinat eller mycket snart gör det. Det betyder att Den stulna mängden inte bör vara speciellt hög då det bör förts vidare från kontoret snabbt.

Ersättning sker vid två tillfällen för spelarna, dels för att följa med Edward vilket är en summa som bör beaktas inte bör vara för högt. Detta i beaktande att det bara är en del av ett dagsverke och beroende på rollpersonernas bakgrund. Hade man inte ställt upp för $5 om man var ute efter vad som helst och var pank?

Mängden stulet silver skulle jag satt till högst $1000 - $2000 för att vara inom en rimlig summa mot deras ersättning och inte för högt. För Någon som vill ha tillbaka något de från början inte visste att de saknade men som man troligen i detta läge har viktig betydelse skulle troligen ge upp till 50% totalt i ersättning till de som räddade det.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Eldorin said:
Har funderat på denna fråga och även läst igenom Lawster's Lode och har några tankar.

Det är i slutet av dessa gruvors existens vilket betyder att allt silver har sinat eller mycket snart gör det. Det betyder att Den stulna mängden inte bör vara speciellt hög då det bör förts vidare från kontoret snabbt.

Ersättning sker vid två tillfällen för spelarna, dels för att följa med Edward vilket är en summa som bör beaktas inte bör vara för högt. Detta i beaktande att det bara är en del av ett dagsverke och beroende på rollpersonernas bakgrund. Hade man inte ställt upp för $5 om man var ute efter vad som helst och var pank?

Mängden stulet silver skulle jag satt till högst $1000 - $2000 för att vara inom en rimlig summa mot deras ersättning och inte för högt. För Någon som vill ha tillbaka något de från början inte visste att de saknade men som man troligen i detta läge har viktig betydelse skulle troligen ge upp till 50% totalt i ersättning till de som räddade det.
Nu behövde det aldrig klarläggas hur mycket silver det rörde sig om i min kampanj (även om jag hade kört med $6000, men jag håller med om ditt resonemang). Det slutade nämligen med att Stapling och paret Le Seville lyckades dra iväg med silvret efter att rollpersonen och en allierad SLP "tagit hand om" Tallmans gäng (med dynamit, eld och bly) i en hård shoot out uppe vid handelsstationen. Handelsstationen brann ner, men medan rollpersonen var nere i Lawster´s Lode för att först då verkligen kolla om Stapling hade återlämnat silvret så grävde Stapling och Le Sevilles upp det ur askan och flydde fältet.

Rollpersonen tyckte att de hade varit med om tillräckligt mycket elände och lät dem löpa när han upptäckte vad som skett och förstod att Stapling hade ljugit för honom hela tiden.

Bitterljuvt slut med mycket ond bråd död. Man vet aldrig riktigt hur det ska gå... =)
 
Top