Nekromanti Late night spam

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Najs najs!
Jag gillar verkligen din personliga stil, och jag gillar dina skills med hästar. Du får det att se så enkelt ut. Peronsligen gillar jag dock bäst skissen på trollet. Jag är väldigt svag för skisser Skisser är mycket mer fascinerande än färdiga bilder.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Skill med hästar = har varit galen hästtjej 8D Och enkelt... Hur ser man att ngt ser enkelt ut om man bara ser resultatet, itne mödan? o_O

Måste dock hålla med, många av mina favoriter när jag tittar på bilder är just skisser. De säger så mkt mer ofta, och enkla pensel/penndrag kan vara oändligt häftigare än enorma fantastiska målningar <3
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Alltså, satan i gatan bruden, du har utvecklats. Mycket. Jag har alltid grämt mig över att jag var elak och sa till dig att jag inte var så förtjust i din tecknarstil en gång, och jesus kristus på en hoppstylta vad jag får äta upp det.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
*roflol* Visst fsiken tyckte jag du var hur elak som helst då! Och jämföra mig med min största kompetetör dessutom!

Meeeen... *suckar* Det har lett till att jag gav mig dän på att utvecklas. Anse dig officiellt förlåten ^^
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Skill med hästar = har varit galen hästtjej 8D Och enkelt... Hur ser man att ngt ser enkelt ut om man bara ser resultatet, itne mödan? o_O
Dom ser liksom enkla ut. Det ser inte konstlat, avancerat och krångligt ut. Det ser bara ut som "Jag satte mig ned och gjorde en häst!" - no less no more.

Måste dock hålla med, många av mina favoriter när jag tittar på bilder är just skisser. De säger så mkt mer ofta, och enkla pensel/penndrag kan vara oändligt häftigare än enorma fantastiska målningar <3
Indeed. Speciellt - tycker jag - eftersom man får en känsla av hur konstnären har tänkt och gjort. Man kan se uppbyggnaden och allt det som finns "bakom". Det är mycket kraftfullare än en färdig bild eller tavla. En färdig bild är just färdig i den mån att betraktaren inte får lika mycket frihet att översätta, tolka och fortsätta på den i fantasin. En skiss, den är liksom halvfärdig - om ens det - om man kan vandra vidare med den och nästan se den klä sig själv och bli hundratals olika bilder. Det är nog t.ex. därför jag uppskattar Bergting och Tapia när de gjort rollspelsillustrationer i blyerts - det är så ofärdigt färdigt på något sätt. Speciellt Tapia. Föredrar honom med en penna än med pensel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
skruttfia said:
*roflol* Visst fsiken tyckte jag du var hur elak som helst då! Och jämföra mig med min största kompetetör dessutom!
Vem fasen var det nu igen? Det har jag helt glömt bort. Mitt minne är... Tja.


skruttfia said:
Anse dig officiellt förlåten ^^
Heh. Tackar. Ännu en gammal synd jag kan släppa iaf litegrann...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
solvebring said:
Har du sett skruttfia teckna utanför forumet, förut alltså - eller missar man nåt här nu?
Vi har... historia, kanske man kan säga. En bra bit tillbaks... Tidigt 2000-tal, skulle jag säga. Vet inte hur mycket av den historien Skruttfia vill ha offentlig dock, så jag håller klaff tills jag fått mera klartecken =)

EDIT: Klartecken fixat =) Skruttfia är alltså en före detta flickvän till mig, sen ett... antal år tillbaks.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
solvebring said:
Dom ser liksom enkla ut. Det ser inte konstlat, avancerat och krångligt ut. Det ser bara ut som "Jag satte mig ned och gjorde en häst!" - no less no more.
Om jag inte minns fel var det hon som satt och klagade om hur hästarna såg ut i Anatomisk tecknarskola... (Minns jag rätt om det är från Skruttfia jag fått den i nåtslags present, tro? Eller är det av nån annan gammal bekant?)

*gräva i minnet*
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Helt rätt, stackars hästen måste ju varit galet feltränad och jo, den fick du av mig ngn gång? x3

(Och min konkurrent var ju min äldre kusin ^^)
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
solvebring said:
Dom ser liksom enkla ut. Det ser inte konstlat, avancerat och krångligt ut. Det ser bara ut som "Jag satte mig ned och gjorde en häst!" - no less no more.
Arbetat mkt med stil och tecknat.... tusentals hästar och suttit och dregglat över än fler! Sånt ger resultat efter ett tag.



...och det går iten att tillägga så mkt vad gäller skisser. Du har rätt rakt igenom :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
skruttfia said:
Helt rätt, stackars hästen måste ju varit galet feltränad och jo, den fick du av mig ngn gång? x3
Det stämmer. Eller ja, jag har ett ex av boken, som följt med flyttar och grejer, och jag minns att jag fick den av en flickvän, i någon form av present (födelsedag eller nåt), och att vederbörande pratat om hur fel vissa djur vari den. Så då antar jag att mysteriet är löst. =)

Alltså, mitt minne är fullt av hål. Stora delar av mitt liv är stora blanka ytor, och jag tycker om att fylla i dem. Det är frustrerande att vara en person som gillar system och att bygga pussel som har grava minnesproblem =)

skruttfia said:
(Och min konkurrent var ju min äldre kusin ^^)
ööööh... okej? Det här kommer jag inte alls ihåg. Hennes bilder hade jag alltså sett i nåt sammanhang? Och berömt? Jag har svaga fragment, men de vill nog inte riktigt passa...
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Simon
tackar :3

Eva
Tack! Men jag kladdar mest för ega höga nöjjes skull, de flesta bilderna är ungefär så färdiga de nånsin kommer att bli så inget är i ngt direkt behov av mer arbete. ^^

Olav
Tackar :gremlaugh:

Kraetyz
Jag... jadu, detdär är både blyertsteckning (mer än 8 år gammal), nedkrafsat i photoshop (tablet hjälper!), brush tip tuschpenna och vadhelst för andra påennor jag kommit över :3
 
Top