Nekromanti Lappar

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
När jag läste tråden om alver längre ner så kom jag på en helt ny ras. Den fungerar som en mindre seriös version av elverna. Den är lång och gänglig med spetsiga öron som alverna men den är inte lika vacker utan ser lite mer lustig ut. En lapp går klädd i färgglada kläder och är vegeterianer. Lappar gillar sång och dans över allt annat och älskar att skämta. Det är spralliga och snälla filurer som gärna umgås med både människor och alver och även med halvlängdsmän. Dvärgar gillar dom inte alls och känslorna är ömsesidiga. I olika miljöer lever olka lappar, i skogarna lever grönlapparna. I bergen lever stenlapparna, i öknarna lever läderlapparna och i städer lever oftast skägglapparna. Det enda som skiljer de olika lapp-folken är deras klädedräkter och vad deras sånger handlar om. Lappar har sällan ett enda yrke, dom varierar mellan jordbrukare, handelsman, hantverkare eller underhållare. Lappar har en tendens att leva som snyltgäster vid hov, herrgårdar och liknande där dom ofta tar på sig en roll som hovnarr. En lapp har ingen känsla för skam eller stolthet och kan göra i princip vad som helst för att locka fram ett skratt.
Lappar är extremt alkoholintoleranta och blir berusade av mycket små mängder. Så lite som en enda bägare öl kan ge en lapp en expressbiljett in i dimman. Problemet är dock att Lappar älskar alkohol och gärna berusar sig så ofta det finns möjlighet. Lappar lever sällan eller aldrig tillsammans i grupper, dom lever hellre en och en bland andra folk. I vissa städer har det dock hänt att hela kvarter med bara lappar samlats på ett enda ställe. Eftersom dom lever i 4-500 år så krävs det inte att dom träffas speciellt ofta för fortplantningen. Kvinnliga lappar är sällsynta och dom har nästan konstant en eller två små telingar att uppfostra.
Grundegenskaper Typvärde.

STY 3T6-1 (10)
FYS 3T6+1 (12)
SMI 3T6+3 (14)
INT 3T6-1 (10)
PSY 3T6 (11)
KAR 3T6+3 (14)
STO 9-18 (12)

Skrivet på inspiration. Fritt att kopieras och användas i vilket samanhang som helst.
Orkar inte skriva DoD6 regler, de får nån annan göra

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: Det är ju alltid trevligt...

inte läderlappen, läderlapparna. Dom är flera, batman är bara en

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Okey, så det är alltså...

Undra vart haklapparna kommer från :)

"Soylent Green is people!"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: och

Grattis du är den förste som förstått de ironiska namnvalet.
Men jag tycker det är en fullt spelbar ras som borde vara underbar som "comic relif"

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: och

Vad tror du om lapparnas vise män: Komihåg lappar...?
Eller deras prostituerade: Iköpslappar
Sen finns ju de som uppehåller lagen bland lapparna: Böteslapparna
Man får inte glömma de renliga lapparna som lever vid havet: Tvättlapparna :]



/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
"I rummet ligger det en lapp som säger '[Öh, kommer inte riktigt ihåg vad det ska vara här]'. Sedan drar han en jojk, reser på sig och springer ut." - ur Landhajen 2 som spelades på BSK-96, via minnets töcken.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Uselt...

Jag tycker ni är riktigt usla allihop, fattar ni vilken skön spelstämning en sån ras skulle kunna förstöra...?


"In God they believe, but in Metal we trust"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Filijokus, Skägglapp och Bard till yrket

Fan va seriös man ska va då!?
Det är väl alltid kul med lite humor i ett spel. Tänk er ett episkt äventyr, gruppen har just jagat den orda ärkemagiekern upp till översta våningen av hans torn. Blixtarna skär genom den mörka natten då rollpersonerna på alla sätt försöker bryta ner den magiska dörren. Magikern stiger fram och offrar sina sista PSY poäng på att knäcka dörren. Dörren öppnas nåon centimeter och det är krigarens tur. Med sitt stora magiska bastardsväd i högsta hudd puttar han upp dörren och får en hink iskallt vatten i huvudet. Ett skratt hörs uppifrån takbjälkarna och ner hoppar en lång gänglig figur och presenterar sig som Filijokus Skägglappen. Resten av kampanjen hänger han efter spelgruppen och kryddar äventyren med diverse skämt och roliga upptåg. Inte mig emot, man måste ha lite kul oxå :]

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: Uselt...

Fressten, vad är din åsikt om ankor?
Jag menar, dom pajjar ju stämningen om något!!
Fruktasvärt orealistiska och fjantiga!

Stöd -RAD(IAGEUD)- Förbjud ankorna!


/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Vaddå!?

Det är ju fullkomligt allvarligt. Ska slänga in ett par lappar i nästa äventyr jag skriver!!
Filijokus den skämtsamme Skägglappen

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Uselt...

Min åsikt om ankor är delad... först tyckte jag dom verkade rätt häftiga som pirater typ, men sen så upptäckte jag att de för tankarna alldeles för mycket till Walt Disneys ankor (Dvs. Kalle, Knatte, Kajsa... Ja, ni vet...)

"In God they believe, but in Metal we trust"
 
Top