Nekromanti landskapsbygge till rollspel

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Jag har massor av tennfigurer till olika sorters rollspel och vill göra någon form av landskapsbygge till dem. Vilka bra böcker finns i ämnet och vilka material och verktyg behöver jag för att skapa byggnader, interiör och exteriör till 25 mm figurer. Finns det någon på rollspelsforumet som har erfarenheter ni vill dela med er av?

Tack på förhand
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag har massor av tennfigurer till olika sorters rollspel och vill göra någon form av landskapsbygge till dem. Vilka bra böcker finns i ämnet och vilka material och verktyg behöver jag för att skapa byggnader, interiör och exteriör till 25 mm figurer. Finns det någon på rollspelsforumet som har erfarenheter ni vill dela med er av?

Jag lånade en gång en bok om sånt på biblioteket... Det var rätt coolt. Fast, inte toklätt... Jag kom fram till att jag inte har någon vidare artistisk ådra...

/Honken
 

RaskoInikov

Veteran
Joined
2 May 2005
Messages
132
Location
Boden - Norrland.
Det var längesen men...

"Vilka bra böcker finns i ämnet.... ( ? )"

Jag spelade lite warhammer för några år sedan och då köpte jag en riktigt bra bok som hette "How to make wargames terrain". Jag vet dock inte om den fortfarande är i tryck eftersom det har kommit ut en ny version av spelet.

"...vilka material och verktyg behöver jag för att skapa byggnader, interiör och exteriör till 25 mm figurer."

Här måste jag nämna balsaträ - det är nästan oumbärligt för allt av trä eftersom det är så lättarbetat. Det kan sedan målas för att verka vara vilken träsort som helst. Balsaträ kan du köpa t.ex. i en fiskeaffär (man använder det till att göra flöten tror jag).

Gräsliknande glue-on material (i warhammer kallat flock) blir också riktigt snyggt om det används rätt. Det kan du köpa i leksaksaffärer och i affärer som säljer warhammerprylar.

Sist men inte minst vill jag nämna frigolit. Om du har en jättevass kniv eller en frigolitskärare (som bränner av frigoliten) kan du göra baser, kullar, you name it.
 
Top