Nekromanti Landmates

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Någon som vet något om Landmates?
Det finns inte så mycket fakta om de direkt.
Kanske något material som kan göras och läggas på NoGo?
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
den enda information som finns om dom är typ den i Avalanch(?) äventyret... där finns det med värden på en landmate, men det är till neotech1. :C) bara att vänta till militech modulen.
som jag ser på landmates är det en litet större servo rustning med massor av skydd, stora vapen och massa elektronik(typ IR,aktivIR,radar,stridsledning,målidentifikation mm).
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
mja... militech modulen är inte ens in planerad i neogames releas plan(kolla på www.neogames.se)... militech modulen kommer nog innehålla en massa information om tyngre vapen, sådant som militärer kan tänkas få tag i... pansarvagnar, landmates, minor(?), stridsflygplan, RSV, rekylfriavapen, kampanj material för militärer... det är väll sånt som tänkas kan komma med. gratis? :C) nädu, så snälla är nog inte neogames(det rör sig alltså om en "riktig" modul typ offensiv och euro)
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Ett tips: Sök, just landmates har disskuterats ett oändligt antal gånger så det finns massor att hämta via sökfunktionen
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Kan ingen med lite insikt i Neogames officiella värld skriva en artikel om landmates? De verkar vara väldigt populära med tanke på att frågor om dem dyker upp minst en gång i månaden! Marco, Ripperdoc? Gör en insats! :gremsmile:
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det finns någon som håller på med rekylfria vapen och det är några trådar om det lite längre ner. Sen har jag en hög dokument om militären i Shadowrun (tror att det var det iaf) på min burk. Det har disskuterats nån gång innan så jag tror att du kan hitta länkarna till dem om du söker på shadowrun eller nått liknande.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Miltech etc etc...

Militech modulen kommer nog (OM DEN KOMMER UT) att bli väldigt omfattande, iallafall om man vill göra trovärdiga konverteringar av regler och data över alla dessa militära prylar som modulen sägs komma att innehålla.

Jag har hört så fascinerande rykten om denna mytomspunna expansion men samtidigt ingenting konkret från utgivarna, att jag börjat ifrågasätta modulen som sådan överhuvudtaget.

Hoppas att den kommer kan man ju alltid göra men Neogames verkar ju ha så många andra järn i elden redan att 'militech' isåfall kommer att komma långt långt fram i tiden... >
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Prioritering

Är det bara jag som hellre ser en modul som Metroplex än ytterligare en djupdykning i våld? Jag menar; städerna är ju så pass centrala i Neotech, men ändå vet man relativt lite om dem. Man får veta mer om patroninmatningen i en kpist samt hur kulspetsarnas utseende påverkar dess effektivitet. Kort och gott; det finns tillräckligt med material som behandlar våld redan.
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Re: Prioritering

Men det står väldigt lite (om det står mindre vet jag inte då jag inte läst igenom hela boken än) om landmates. Jag tycker det vore mycket roligare med en expansion om Landmates och vapen än någon om de olika städerna i spelet.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Miltech etc etc...

Det känns som att Militech börjar ta över rollen som "den förlovade modulen i horisonten", precis som Offensiv när den var på väg..;)
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Prioritering

"Jag tycker det vore mycket roligare med en expansion om Landmates och vapen än någon om de olika städerna i spelet."

Ehm, ja det är ju din åsikt. Min är den att städer är betydligt mer komplexa och varierande samt att de ger upphov till långt mycket mer rollspelsmöjligheter och änventyrsuppslag än en något avancerad stridsrustning. Dessutom så kan man med lätthet hitta på allt som krävs för att kunna spela med Landmates på en timmar. När det gäller städer så tar det kanske tio till tjugo gånger så lång tid.

Och mer vapen vill du ha, säger du. Har du kollat i Offensiv? Vill man ha mer vapen och information om dem än den man fått efter att ha kollat i Offensiv... ja, då vet jag inte vad jag ska säga.
 

Scream112

Veteran
Joined
3 Apr 2002
Messages
67
Location
Gbg
Re: Prioritering

Sorgligt kan man väl säga att det är??

Anser man att man behöver mer information om vapen och dylikt än det som finns i Offensiv så är det SORGLIGT!

Så nu använde jag det också!! :gremgrin:

Metroplex-modulen är nästa mest behövande anser även jag!
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Prioritering

Anser man att man behöver mer information om vapen och dylikt än det som finns i Offensiv så är det SORGLIGT!

Isåfall tycker jag att man kan hålla sig utanför diskussionen.

Personligen anser jag att Neotech är ett rollspel med otaliga möjligheter även utanför städerna. Faktum är att de flesta uppdrag och scenarion vi har genomlevt har utspelat sig utanför just städerna. Detta pga många orsaker men jag vill poängtera att när rollspelet dessutom har haft en tendens att fokusera mycket på just vapen och dylikt, kan de ändå relativt "lätta" vapen som hittills presenterats, verka oförmögna att hantera alla de hotfulla situationer som RP kan tänkas konfronteras med i mer krigsliknande miljöer, (ex narkotikaplantager, krigsdrabbade områden i tredje världen osv osv, där krigsherrar, gerillafraktioner och regimtrogna slåss emot varandra...>

De moduler som har presenterats inför framtiden verkar fokusera mycket på städer, vidare beskrivning av kampanjmiljön osv osv.. Detta är iofs bra, dock saknas den militära aspekten fortfarande i stort och det är den jag saknar.

Jag anser inte att det är mängden av vapen och vapenmodeller som är det viktiga och det är inte heller det denna diskussion handlar om. Det är snarare fråga om andra typer av vapen, exempelvis rekylfria vapen, stridsfordon och tyngre vapenslag.
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Re: Prioritering

Men tänk så här; med offensiv kan dina spelare (om du är SL) möta 350 motståndare som alla har olika vapen. Och alla välanvända militärkarbiner finns med i offensiv inklusive de som storbritanninen, madagaskar, SFS och en massa andra länder använder.

Ladda hem den hemmagjorda rekylfriavapen modulen från sverokbanken.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Prioritering

Det stämmer bra att offensiv innehåller mer än nog av alla världens handeldvapen men jag efterlyser lite variation av annat slag än bara vapenmodeller ur dessa vapenkategorier. Det jag syftar på är som jag sa tidigare den militära aspekten men det kan jag ju drömma om...

Ladda hem den hemmagjorda rekylfriavapen modulen från sverokbanken.

Hehe, jo det var jag som skrev den så.... (Det verkar som om jag kommer att bli tvungen att skriva hela militech själv om jag nu vill att den ska bli till:) :gremwink:
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Prioritering

"Det verkar som om jag kommer att bli tvungen att skriva hela militech själv om jag nu vill att den ska bli till"

Om du har tid och ork samt kompetens, vilket du verkar ha med tanke på vad du hittills skrivit till din modul, så undrar jag: "Varför inte frilansa för NeoGames?". Förutom att du till sist skulle få din älskade Militech så skulle du även få en del pengar, om än det kanske inte rör sig om några enorma summor. Om du inte tänkt på saken innan, så börja tänk nu då!

(Det är ju klart att du även kan vara en ädel Robin Hood som skriver denna modul och publicerar den gratis. Jag tänker inte hindra dig, och säkert ingen annan heller förutom någon lömsk typ från NeoGames möjligen, fast det är ju inte så troligt)
 
Top