Nekromanti Landmates...

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Finns det någon som kan skriva ett par rader om landmates?
Är de gigantiska i Mechwarrior-stil (passar enligt mig inte in i NeoTech) eller är de små (läs mindre) som StrarshipTroopers infanterirustningarna (finns inte med i filmen)?

Finns det info i någon n1 bok?

Jag kommer nog använda små rustningar med servon, gyron, jetpack etc. Men om det redan finns i en bok så använder jag ju det istället.


eNo
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sök på forumet. frågan har varit uppe många gånger tidigare.

jag tror att landmates nämnsi i avalanche. eller kanske något av de andra äventyren.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Såhär står det i Neogames äventyr Avalanche till n1.

Landmate är den accepterade termen för aktiva stridsrustningar. Med aktiv menas att operatörens rörelser förstärks med hjälp av servon.

Det är ungefär som Powerloadern som Ripley använder i Aliens kan jag tänka mig, fast med lite mer skydd och lite vapen fastmonetarde eller så.

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Blind Guardians låt "Night fall" just nu...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Är de gigantiska i Mechwarrior-stil (passar enligt mig inte in i NeoTech) eller är de små (läs mindre) som StrarshipTroopers infanterirustningarna (finns inte med i filmen)?"

Det bästa sättet att beskriva en landmate är en helrustning med servostyrning.
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Re: MiliTech

När jag ändå är inne på det...

Efter att ha sökt på landmate hittade jag väldigt mycket om en för mig okänd modul, MiliTech. Den har inte kommit och finns inte med på NeoGames release-lista för n2. Vet någon om denna modul kommer skrivas/släppas eller om den lagts ner.

Tack för infon om landmates.

eNo
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Det är ungefär som Powerloadern som Ripley använder i Aliens kan jag tänka mig, fast med lite mer skydd och lite vapen fastmonetarde eller så.

Eller ännu hellre stridsrustningarna i den eminenta mangan Appleseed.

Traffaut
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Starship-troopers rustningarna är lite för hightech i många fall men storlek o funktion bör vara ganska lika. En landmate är inte så smidig och den hoppar definitivt inte fram med tjugometershopp. Snarare rör den sig som en tung mech från mechwarrior.

I avalanche finns beskrivning av en sådan.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Har ni spelat AvP II, eller sett filmen Aliens? Tänk en powerloader (en sån där lastmaskin, alltså), med påbyggd rustning och en smärre arsenal av tunga vapen. Den riktlinjen har jag vanligen, även om jag aldrig använt mig av landmates i N2. Själv anser jag über-modifierade cybermonster passar bättre som chocksoldater.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: MiliTech

Vet någon nånsin något om vilka neotechmoddar som ska släppas? =D
 
Top