RECENSION Lancer

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Yes, $60 + $55 + ytterligare typ 200kr i tullavgift är vad det landade på för mig. Gillar det, men det är väldigt dyrt. Tyvärr verkar de inte planera att släppa supplementen i fysisk form alls. Finns första delen (av två planerade) utgiven i en kampanj.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Jag är mycket mer sugen på att spela spelet efter din tråd. Var köpte du det? Jag hittar inte det på deras hemsida.
PDF:en är inte särskilt dyr och innehåller allt material från den tryckta boken. Länge ville de inte alls sälja boken till internationella kunder på grund av just fraktsituationen. Förstod det som att de tryckta böcker som finns är lager som är kvar från KS:en.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Något som tyvärr visat sig såhär i efterhand är att boken inte verkar hålla så hög kvalitet. Ryggen viker sig när den öppnas och även när den står i hyllan. Tog ingen bild av någon anledning, men tänk er att ryggen "kröks" för att de bundna sidorna hänger in mot väggen på grund av gravitationen. Tror aldrig jag sett det här på en bok tidigare, faktiskt, men det är nog också en av de tjockare rollspelsböcker jag har. Kanske den tjockaste.

Pärmen drabbas också av den sorts warping som spelbräden tryckta i Kina emellanåt drabbas av. (Har fått höra påståendet att det har med skillnader i luftfuktighet att göra, men har verkligen ingen aning.)

Så för den som läser pdf:er är nog pdf det bättre (och även billigare) alternativet.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,031
Location
Stockholm
Jag älskar ju mechs, och stora robotar överlag, men jag har sedan länge insett att det enda man kan ha stora robotar till egentligen är sånt jag inte är intresserad av i rollspel (typ slåss alltså). Jag köpte Lancer för att det har så fantastiskt fina bilder och balla mecha-designs, men jag har inte orkar börja läsa PDF:en än.

Jag följer den här tråden med stort intresse, och vad som skrivs i den kommer antagligen att ha stor påverkan på hur snart jag ids läsa spelet själv =)
Sett Patlabor? De kan vara en grym bakgrundskuliss till detektivhistorier satt i boomekonomins Japan!
 
Top