Nekromanti Lancelot Games + Rävspel = sant!

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Mekanurg said:
Hans E Magnusson said:
I dessa dödgrävar dagar så måste jag bara säga att det är jävligt trist att det inte blev nått av det här.

Undrar om det var intresset eller tiden som försvann eller var det något annat som satte stopp för det.
Livet kom emellan för all parter: bebisar, vanliga jobb, sjukdomar. Påtvingade omprioriteringar slår ibland hårt.
Trist men så är det ju i livet, och det finns inga riktiga tankar på att när livet tar lite semester att återvända till detta?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
viggo said:
Så går det när man inte läser allt :gremfrown:
Äh, det är bara Robert som är petig! Om ämnet lyfts upp och entusiasm (à la ditt inlägg) visas så, vem vet!?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hur kul som helst.. om nu bara nån kunde leta reda på originalen till Caraveels Dolk som försvann....
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Hans E Magnusson said:
I dessa dödgrävar dagar så måste jag bara säga att det är jävligt trist att det inte blev nått av det här.

Undrar om det var intresset eller tiden som försvann eller var det något annat som satte stopp för det.
Dammit, nekromantiker. Jag frågade nästan om det inte gick att fixa PoD-utgivning på något sätt. :/
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Max Raven said:
Hans E Magnusson said:
I dessa dödgrävar dagar så måste jag bara säga att det är jävligt trist att det inte blev nått av det här.

Undrar om det var intresset eller tiden som försvann eller var det något annat som satte stopp för det.
Dammit, nekromantiker. Jag frågade nästan om det inte gick att fixa PoD-utgivning på något sätt. :/
Det borde man fråga sig ändå, tycker jag. Kan väl inte vara sååå mycket jobb för att kunna få ut de befintliga produkterna via PoD
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det borde man fråga sig ändå, tycker jag. Kan väl inte vara sååå mycket jobb för att kunna få ut de befintliga produkterna via PoD"

Allt jobb är enkelt för den som slipper utföra det. Men som ska sitta och hålla reda på alla rättighetsinnehavare av illustrationer, decimaler och fanstyg så kanske det blir mer komplicerat.


Storuggla, vem är det som skakar
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
184
Location
Södertälje
Åhh detta hade jag glömt bort!

Fasiken vad synd att det aldrig blev något utan det här, ville ju ha Wastelands som PDF och nyutgiven bok plus äventyr och moduler.

Aha! Mitt gamla nick som jag glömde bort lösenordet till och som var kopplat till en gammal mailadress jag inte lägre hade tillgång till (SID 6.7) tjatade redan då på mera Wastelands... Nåja nu ser det ju ut som att vi är flera.

Kan inte flera göra som jag: Lägg ned liv, familj och sådant bjäfs och sedan göra något som jag inte gör med tiden som blir över dvs. jättebra rollspel?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Rosen på Facebook för några minuter sedan:
Jag blev just knuffad om att det tydligen finns en tråd på wrnu om Rävspel och Lancelot Games. Det kan vara värt att påpeka att det faktiskt finns sgs färdiga PDF:er av Wastelands med alla tillbehör - återskapade från scratch med korrekta typsnitt och allt av den ytterst eminente Jonas Carlsson. Sedan jävligt länge.
De väntar bara på att jag ska få tummen ur och korrläsa alltihop (vilket har fått vänta på att Birger-albumet blivit klart), och på att Gillbrings ska stuva om i rollspel.com (villket väntar på att Western blir klart).
Så det verkar allt som att det är still going strong. =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Historien pekar även på att det kan komma att handla om gratis nedladdning, eftersom rättigheterna för tillfället inte gäller vinstsyfte. Mjaha, både bra och dåligt beroende på hur man ser det. Nåväl, den som lever får väl se vart det slutar. Jag tycker hur som helst att alla sådana initiativ är trevliga och önskar att flera gamla rollspelsprodukter kunde återupplivas på det här sättet.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Det finns fler än man tror som fortfarande spelar Lancelot Games spel.. Kämpar för att hålla min Khelataar kampanj vid liv samt är sjukt sugen på att ta upp Wastelands igen med Sverige modulen som grund och då speciellt Norrland...
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Oooh jag önskar mig en pdf på Warlands..
Har bara sett framsidan vet inte ens om boken finns.

 

Dendron_UBBT

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
19
Location
Göteborg, Sweden
Då så för det har vi väl inte gjort så länge.....vad kan det vara 4 år? eller hur länge är det sedan de visade pärmen på GothCon första gången-...?

/Dendron
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,449
Location
Maastricht
Jag skulle mer än gärna se alla Lancelot games som PDF. Hoppas att alla påhejande tillrop hjälper och ger lite gas i tanken! :gremsmile:
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Vi lirar Wasteland nu till helgen...är ju riktigt trevligt fortfarande...skulle dock gärna se att det fanns nya rollformulär att ladda ner som PDF :gremsmile:
 
Top