Nekromanti Lamior i Eon 4

marsa_87

Veteran
Joined
20 Jun 2005
Messages
45
Location
Stockholm
Hej

Sitter och kollar igenom V&N och försöker konventera en lamia till nya systemet. Det jag har störst problem med är vad man ska göra av regenerationsförmågan och det faktum att odöda inte kan få utmatning.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Utmattning ersätter blödning, till viss del trauma och smärta, förutom själva utmattningen. Vilka av dessa kan odöda få (jag har inte V&N)? Jag kan tänka mig att Lamian får en helt egen skadetabell där många resultat är att den bara blir mer och mer förbannad.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
marsa_87;n35875 said:
Hej

Sitter och kollar igenom V&N och försöker konventera en lamia till nya systemet. Det jag har störst problem med är vad man ska göra av regenerationsförmågan och det faktum att odöda inte kan få utmatning.
Det är jättenkelt. Ta bara en titt på White Wolfs Vampire-serie så kommer du att finna svaren där. :wink:
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Själv hoppas jag man helt tar bort vampyrer ur kanon helt och hållet. Presentera gärna stats för dem så att de som gillar hela den grejen kan köra vidare på det.
Jag tycker att hela vampyrgrejejen (i Damarien, jargiskt kapitelborg mm) är bland det tråkigaste som publicerats. Ser gärna andra alternativ.
WhiteWolf said:
Andra alternativ?
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Är inte det enklaste med Lamior att göra så att de får igen en viss mängd utmattning varje runda då utmattning nu är sammanbakat med massor med skador. De kanske har en läkningstakt på 10 jämfört med dödliga så ett brutet ben läks på några dar. Fast inget som påverkar striden.

Jag hade nog designat Lamior som en mänsklig motståndare. Typ Mästerlig och kanske gett dem lite högre färdighetsvärden och tålighet, livskraft och sådant fast med extraregler för att träffar som tar i hjärtat slår ut den automatiskt.
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
En sak jag tycker man bör ändra på lamior i Eon IV är att inte göra så att man behöver göra en nekromantisk ritual för att skapa dem! Tycker att det kan vara så att vissa som dödas av Lamior vaknar upp som vampyrer. Men det är kanske 1 av 100. Så det enda den nekromatniska riten gör är att dem säkerhetställer uppvaknandet.

Det är liksom nice om en lamia härjar i ett område och ett offer vaknar och gräver sig upp ur graven.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Personligen vill jag gärna se att "vampyrer" försvinner ur Eon och ersätts med något annat. Att Lamior endast kan göras genom nekromanti är något jag starkt gillar och de känns därmed mindre vampyriska. Egentligen skulle jag vilja dumpa det med blod och köra med att de suger åt sig livskraft istället :)
Kärlekscraft said:
Kuei-Jin-style? Vampyrer kan inte borttas från spelserien. Likaså varulvar, vandöda och troll & tomtar.
Gemstone said:
Jag har aldrig känt att vampyrer passar in i Eon.. det är något med dem som känns fel i eons värld på något sätt. Men alla har sin egen åsikt :)
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Trådnekromanti!

Har Helmgast några idéer kring Lamior i EON IV, för det vore sjukt trevligt att få en tabell med vändningar för Lamior.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det är mycket möjligt att officiella regler för lamior kommer inom en snar framtid, pga den stora efterfrågan! Tills dess skulle jag rekommendera att använda sirenernas skadetabell från Skugglandsartikeln i Spelpaketet, då den har lite samma känsla av semi-vandödhet, men kör på att lamian bara går i dvala om hon "dör", så att hon inte känns lika instabil och alien som en siren.
 
Top