Nekromanti Lajvare: Var köpa svart mantel i sthlm?

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Hej lajvarpopulationen på rollspel.nu!
Jag skulle vilja skaffa mig en svart mantel med huva av någorlunda ok kvalitet väldigt snart. Vet ni om det finns någon butik i centrala sthlm som kan tänkas sälja det? Svarta Katten är nästan lite obekvämt långt borta.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Hej, jag tror det är svårt. Nu bor jag visserligen inte i Stockholm men jag har inte hört om något ställe som skulle kunna ha det. Det är inte ens säkert att svarta katten har det så jag rekommenderar att du ringer innan du åker ut dit.

Lajvare är väldigt mycket en gör det själv kultur, och en mantel är bland det enklaste du kan sy. En mantel med huva är lite lurigare men inte jättesvårt och om du inte är jättebra på att sy själv så är det väldigt sannolikt att det går att hitta någon som syr en mantel med huva åt dig för ett par hundra + material (som kan variera väldigt mycket beroende på vad någorlunda ok kvalitét är, men jag killgissar 500:- för ylle och billigt spänne). Själv har jag mest sömmerskekontakter i Göteborg vilket inte känns aktuellt nu men om det låter intressant kan jag se vad mitt facebooknätverk kan göra.
 
Top