Jag skulle bara varna dig för att skriva sånna här trådar, som inte hör till ämnet.
Jag fick nämligen en utskällning en gång för en sån här sak men då handlade det om en annan sak men strunt i samma. Skriv inte några trådar (frågor) som inte hör till ämnet då är det lite kört folk blir ganska irriterade....
För att föra frågan närmare ämnet. Någon som har funderat på att anordna ett EON lajv. Kan utspela sig i en liten Asharisk by eller annan del av Mundana. Kunde bli kul.
Vi har redan haft ett EON lajv uppe i Östersund. Ganska stort mätt i våra mått. Säkert en 30 pers vilket är väldigt stort för Jämtland.
Det utspelade sig i en liten by norr om Jarla inne i Drunok. Krig mellan Kejsardömet och Drunok höll på att bryta ut och på plats i den lilla byn fanns en trupp drunokiska soldater som egentligen var förklädda Jargier. En trupp Ashariska soldater samt en Zorian riddare. I skogarna rörde det sig även ett mycket brutal gäng tiraker. Det fanns naturligtvis lite annat löst folk på plats också. Det hela blev ganska intressant. Tyvärr var inte alla jätte insatta i Mundana vilket ledde till några problem.
Jag ingår i silversurfans spelgrupp. Han tycker att det skulle vara kul. Du kan väl ta och skicka ditt telefonnummer till mig (skicka privat). /images/icons/smile.gif
"Undvik icke framåt då du har svärd mot halsen (egna erfarenheter)"
Om man (vi, någon) skulle arangera ett lajv via detta forum så skulle det väll bli ganska många som hade bra koll på Mundana och EON över huvud taget... om detta nu händer så är vi några från blekinge som oxå är intreserade.
Morollan: Jasså? Ni hade ett lajv i Ö-sund, när skedde detta? Har ni planerat några fler mundana-lajv? Jag bor i Sollefteå (Ångermanland) och jag + delar av spelgruppen skulle tycka att det vore väldigt kul att lajva lite...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.