Nekromanti lajv-rollspel

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
jag fick en lustig idé. man skulle kunna ta och svänga ihop ett lajv-rollspel, alltså ett rollspel där man spelar lajvare på lajv. Det skulle kunna bli rätt skoj, speciellt om man gjorde det som någon sorts satir över lajvkulturen. Hmm.. har det gjorts förut?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har aldrig hört talas om det, men det låter ju helt klart nyskapande/images/icons/wink.gif !!!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
jupp

Vi funderade på det för ett par veckor sedan. Man skulle kunna spela två olika klasser: Boffrare och Pretto-liveare. Ens level är det antal live man varit på innan.

Boffraren har färdigheter som "Mucka gräl utan orsak", "ignorera bra träffar", "vara off-live"... Prettolivearen skulle ha typ "driva omkring utan synbart mål", "genera medspelare", "spela uppfuckad karaktär", "se ned på folk".

Jag är rädd att jag inte har tillräcklig live-erfarenhet för att utveckla detta vidare :/
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>man skulle kunna ta och svänga ihop ett lajv-rollspel, alltså ett rollspel där man spelar lajvare på lajv. Det skulle kunna bli rätt skoj, speciellt om man gjorde det som någon sorts satir över lajvkulturen. Hmm.. har det gjorts förut?</I>

Inte på det viset, vad jag vet. I 'Dream Park', baserat på Larry Nivens roman med samma namn, spelar man framtida lajvare i en högteknologisk simuleringsanläggning - ger den rätt ovanliga möjligheten att kunna rollspela både sina RP off-lajv och <I>deras</I> RP när de spelar dem, men det har inga satiriska ambitioner.

--
Åke
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Re: jupp

Själv har jag ingen lajv-erfarenhet alls, utom det jag har hört från mina lajvande vänner. Därför tänkte jag att det nog skulle vara bättre om någon annan genomförde det. om inte, får jag väl åka på ett par lajv.. eller något. I rent studiesyfte, alltså.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Underbar idé, gör det skulle vara boffertroll (jag skulle klarat i verkligheten för jag é typ 190 inget overkligt här inte!).
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Vem vet? jag kanske omsätter min idé i verkligheten någon dag. Det får tiden utvisa.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top