Buffalo Creek Campaign
Jag har nu under kvällen suttit och funderat lite över fortsättningen. Jag har kommit fram till att jag vill förtydliga några av de lösa intriger som finns i äventyret Ladies of Chaos. Därför har jag bestämt mig för att skriva en fortsättning, en kampanj kallad: Buffalo Creek Campaign.
Första delen Ladies of Chaos blev lite begränsad av reglerna för scenariotävlingen och blev därav också lite knappt med information på vissa ställen. Men det kan vanliga spelledare fixa till. Nu har jag suttit och funderat och kommit fram till att det för min del behövs åtminstone fyra delar till enligt följande:
Del 1: Ladies of Chaos
Publicerat i maj 2001 offentligt hos Rävspel,
http://www.rollspel.com. Äventyret tar rollpersonerna ut till den lilla byn Buffalo Creek, där stöter rollpersonerna på några förvillande lika damer, en oerhört envis, haltande och irriterande lagman och mystiska mordfall.
Del 2: The Return of the Lost Children
Detta andra äventyr bygger vidare på bakgrunden hos fransyskan Josephine de Maupeou som figurerar i första delen. Här väcks hennes bakgrund till liv och rollpersonerna hamnar mitt i en släktfejd.
Del 3: Priest in Trouble
Tredje delen bygger på prästen Frank Newmans bakgrund och även hans kärleksproblem och moral till Betty Ashton från äventyret Ladies of Chaos. Även hennes bakgrund spelar några spratt i detta äventyr. Här blandas prisjägare med desperados och det kan bli problem för rollpersonerna att veta vem som jagar vem.
Del 4: The Ghost Hell
Fjärde äventyret handlar om hämnd. Spöken från det förflutna. Äventyret spinner vidare på första delens grundläggande intrig. Joseph Carlisle är nu ännu en gång på jakt efter Fay Crooks liv. Denna gång med lite andra metoder.
Del 5: The Hunting Field
Femte äventyret och ännu det sista planerade spinner på irländskan Caroline O'Sullivans bakgrund. Här tas rollpersonerna ut på prärien i kampen mot de laglösa. Men som bekant är inte dessa det enda hindret, det finns prärieindianer i området också som kan bli problem för såväl laglösa som rollpersonerna.
Jag tar gärna emot kommentarer om upplägget och gärna förslag på vad som kan tänkas behöver klargöras i senare delar.
Riddaren
Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie