L1 - the secret of Bone hill -rescension?

vonVogel

Veteran
Joined
31 Aug 2020
Messages
25
Köpte L1 via Drivethrurpg och tycker att den är mycket bra. Den är en äventyrsplats mer än ett rälsat äventyr tycker jag.

Boken är på 28 typ A4 stora sidor samt några kartor i slutet. Den första delen beskriver omgivningen kring Bone Hill och staden Restenford. Dessa kompletteras med ryktestabell, random encounters. Höjdpunkten är borgruinen som ligger på Bone hill, nu befolkat av diverse monster som lever i någon form av symbios. Ruinen tillsammans med de banditgrottor och liknande gör att det finns en hel del att göra kring Restenford.

Utöver ruinen och naturen beskrivs staden och baronens slott ganska ingående. Jag ser inte riktigt behovet av en så detaljerad beskrivning men om SL vill spela något kuppliknande äventyr så kan det så klart vara bra.

Summa summarum tycker jag boken ger fullt värde för de typ 8 dollar jag betalade och kan fylla ett antal spelkvällar med 1st ed. Skulle jag designa något själv någon gång så är det en liknande modul.

Vad har ni andra för tankar om modulen? Någon som spelat den och kan ge något tips?
 
Top