Nekromanti L&H - se det som en bekräftelse

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Det var ett himla tjat om l&h. Om jag hade arbetat på neogames hade jag sett tjatet som en bekräftelse att jag gjort nåt jefligt bra. För det är ju så, ju fler som tjatar desto fler har läst (kanske inte i alla fall se diskussionen längre ner). Jag loggade in igår, såg allas reaktioner på boken och var tvungen att genast åka och köpa den för det ringa priset 210 kr. Lägg till en tia för bensin, slitage och skosulenedslitning etc... En bra investering. Boken var intressant och jag börjar se vilka möjligheter den har. Den kommer nog att föräras en plats inte så långt ifrån Jarla - min favoritmodul. Börjar vänja mig vid tanken på eterseglare... Inte så dumt egentligen. Det gav en oväntad men i mitt tycke kul förklaring till förbannelsen och även på sätt och vis mer realistisk. I min värld måste det vara enklare att sänka luftskepp än att förbanna var individ i ett helt folk, inklusive alla dem som ännu inte är födda. Fattar inte varför alla klagar, det är upp till var och en att använda eller kassera. Jag tycker att det är skönt att få en kasse inspiration, det hjälper mig att utveckla intressanta kampanjer.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Instämmer! [nästan NT]

L&H är en bra investering. Köp den! /images/icons/smile.gif
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Nope

Det kan vara så att modulen blev jävligt hypad och sedan var det bara skit. ( IMO var det till hälften så, vissa saker var skit, vissa var bra och vissa var skåpmat )
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Re: Nope

Om man tittar närmre på modulen ser man att det finns tankar och kvaliteter i den man kanske inte ser vid första anblick. Mitt intryck av de som hitintills fört diskussioner kring l&h har varit att de först skummat igenom den, plockat ut allt de stört sig på bara för att sedan klaga sönder forumet, som barnrumpor som fick en salt klubba istället för an sur/images/icons/baby.gif Det verkar inte som om man ens försökt att se möjligheterna som ligger rakt framför näsan på en att skapa otroligt spännande och annorlunda kampanjer. Ta bara skugglandet som exempel. Det är ofantligt roligt att dra in gammal folklore i rollspel på ett så oväntat sätt som det beskrivs kunna vara i l&h. Fördelarna överväger nackdelarna med råge i den nya boken. Om man tittar tillbaka så har det klankats på i stort sett alla nya releaser från neogames, ändå är de ledande i svensk rollspelsproduktion.
 
Top