Nekromanti L&H eller DFSH ?

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Eftersom både "Legender & hemligheter" och "De fördömdas sista hopp" i princip är klara (det behövs illustrationer), så skulle det vara intressant att göra en högst ovetenskaplig undersökning av vilken modul som är mest intressant. På så sätt kan vi släppa den mest efterlängtade något före den andra.

(Offensiv är snart klar och därför vore det bra att veta.)

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Jag skulle nog helst vilja ha ''De fördömdas sista hopp''. Äventyret verkar riktigt såännande, och hemligheter kan man ju komma på själv (eller låta SIlversurfan göra det [vink]). Men majoriteten på forumet är nog emot mig.
Offensiv är snart klar och därför vore det bra att veta.)Äntligen! [le]

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Jag röstar för Legender & Hemligheter. Äventyr i all ära men jag köper hällre en trevlig bakgrundsbok och gör mina egna äventyr.

Bela
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Legender och Hemligheter

Jag som spelledare längtar verkligen efter den här modulen. Men är mer intresserad av Eon Expert... om inte den har försvunnit.

Önskemål:

Vräk på med tabeller och illustrationer, eftersom jag hellre kollar på listor och bilder än läser långa texter.

Martin
Jag vill döda spelare!!!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Men, det är ju roligare att diskutera t ex om dvärgarna eller de daaktroende har rätt angående alvernas ankomst till Mundana, det är ju lite tråkigt att bar få veta
"Alverna levde ursprungligen på en atlantisliknande ö väster om nuvarande övärlden. 17036 år före Daak sprängdes ön i en katastrofal explosion; likt Thera i Medelhavet; och vissa alver hann fly på sina Heave."

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Absimiliard

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
26
Location
Trollhättan
Jag tror jag skulle vilja se Äventyret ute först, förutsatt att det inte finns en hög med se "Legender & Hemligheter" anvisningar i äventyret dvs :gremwink:

Egentligen skulle jag vilja se båda släppas omedelbart eftersom jag kommer köpa dem båda två, men det är ju inte ett alternativ kan jag gissa.

"Honey, get me a fork the darn toaster's jammed!"
-Famous last words.
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
LH

Äventyr kan jag hitta på själv, om jag bara får lite grundinsperation, vilket jag misstänker att jag kommer få från LH.

Anders

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
DFSH

Helt klart DFSH. Jag älskar äventyr över allt annat. Helst skulle jag vilja ha Sjöfarare och pirater innan LH. LH får gärna kommea efter drakar också...
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
L&H

Inget snack om saken.. L&H verkar betydligt mer spännande, det är något som har saknats. DFSH däremot, är ju bara ett vanligt sketet äventyr, det kan man vänta en månad med.
Det bästa vore förstås att släppa båda böckerna samtidigt!!!

Ezping Orm
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
L&H

Vågar inte köpa äventyr så jag tycker den andra

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Det är lungt...

Tack gode Daak!!! Jag hade bävat för att legender och hemligheter hade varit full av svar på allt. Det hade som SL varit fruktansvärt tråkigt. Man ska ju kunna hitta på allt själv.

Men en fråga. När L&H släpps, kanske ska man göra ett SL-forum där äventyr och dyl bollas fram och tillbaka. Skulle vara skoj att ha massa disskusioner om mundanas uppkonst, eller vad tycker ni?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top