Nekromanti Lösa trådar i MUA-Kampanjen (spolier)

ollevarm_UBBT

Veteran
Joined
26 Sep 2005
Messages
5
Jag skall nästa vecka SL:a sista delen i MUA och det har varit en underbar berg och dalbana. Dock har vi redan bestämt att vi skall göra nya gubbar och spela vidare världen. Min ide är nu att göra en ny grupp där vi spelar med nya karaktärer men under samma tid som MUA kampanjen händer, så som den tidigare gruppen genomförde den. Där även lyckoriddarnas hitoria finns med (tex DPHK och KiK). Vi har spelat alla delar i MUA plus Kalabaliken i Karle.

Men nu funderar jag på att spela de lösa trådar som finns i kampanjen och behöver lite tips. Jag kan ju alltid ta till Göborg eller Österhavet men jag känner att jag vill ha kampanjkryddan med parallellt spelande.

Vad jag har tänk än så länge är någon noir-temad berättelse kring familjen Stiletto i Pirit. eftersom de inte berörs i UA. Vidare tänker jag på de arga robotarna i Karles automatstad som har börjat beväpna sig. Jag vet att Jonny Rio-grejen i Nordholmia är ganska cool, men har inte bearbetat de tankarna längre. Kampanjen avslutas med att det är gruppen som skall hämta VAX-10 i hans grav åt Smilet, och sedan delta i slutet på MUA.

Vad säger ni? Vad hade ni plockat upp? Framförallt äventyr som utspelar sig mellan Våren 96pt och Våren 98pt.

Ollevarm
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag hade förmodligen siktat hårt på Pirit. Det är ju favoritstaden i UA.
Agentkriget, motormarodörerna, gangsterintriger, motståndskamp mot samfundet, rubbitar... det räcker långt för mig.
 

ollevarm_UBBT

Veteran
Joined
26 Sep 2005
Messages
5
Jag funderar på att köra lite på agentkriget med gotland. Det finns ju med i DPHK men jag funderar på om man inte kanske kan brodera ut det. Tänker på staljpalatset i HMÄ. Det är inte så tidsbundet heller.
 
Top