Nekromanti Löpsedlar?

DeepThoughts

Veteran
Joined
8 Apr 2004
Messages
49
Location
Norra delen av Sverige (Piteå)
Såg en löpsedel idag som fick mig att fundera. Det stod "Prisras inför OS-festen på platt-tv". Är det bara jag som undrar över vad det är som rasat i pris? Dessutom är jag sjukt nyfiken på varför OS-festen bara visas på platt-tv, är vi utan platt-tv diskriminerade? Är det jag som läser fel eller är syftningen verkligen så fel?

Jag har även bifogat bildbevis på styggelsen (taget med en sketen, och då menar jag sketen, mobilkamera).
 

Attachments

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,480
Location
Maastricht
Saken är den att det oftast lanseras stora kampanjer på exempelvis tv apparater inför stora sport arrangemang som lockar många tittare till tv sofforna. "Os uppelevs bäst med en 50 tums plasma" är det nog en del som tänker tror jag.

Det står ju tom "Stor guide till de bästa priserna" nedtill på löpsedeln.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Jag tror du missar poängen – nämligen det faktum att själva meningen är felkonstruerad.

»Prisras på platt-tv inför OS-festen« vore korrekt.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Men varför skrev man inte så då? undrar Vän av ordning!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Åh! Det är du som är »vän av ordning«. Shit, jag har läst jättemånga av dina insändare genom åren. :gremgrin:

Och för att svara på din fråga: För att rubriksättare inte är som alla andra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Alltså, det fattar ju vem som helst. Det finns en OS-fest för platt-tv-ägare och en annan OS-fest för de utan platt-TV.

Såkunda: Inför den OS-fest som är för de med platt-TV så är det ett prisras. I allmänhet, får man förmoda. Inför den OS-fest för de som ligger efter i utvecklingen och inte har skaffat platt-TV ännu sker det däremot inget prisras. Av detta kan man också förmoda att OS_festen för icke-platt-TV-ägare i själva verket är efter själva OS eller i vart fall inte samtidigt som den andra OS-festen.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Tur att du har en platt teve då.

(särskrivning intended)

:gremtongue:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Vitulv said:
Tur att du har en platt teve då.

(särskrivning intended)

:gremtongue:
Mjao, men jag är ju inte intresserad av nån OS-fest =)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Antagligen syftar det hela på att man kör nån kampanj nu under OS bara för att få sålt mer platt-tv.

/ Johan K, som kommer at följa OS en del.
 
Top