Men vilken demonstrant som helst kan kasta gatsten, eftersom det inte direkt finns etik bland dem -- uppenbarligen.
...och vilken polis som helst kan uppenbarligen spöa ner folk som inte gjort något, utan närmare följder trots anmälan.
Men vilken demonstrant som helst kan kasta gatsten, eftersom det inte direkt finns etik bland dem -- uppenbarligen.
Jag tycker folk som yrar om orättvisor många gånger är lata. Inte alla gånger. Många gånger. Det är det enda detta bottnar i överhuvudtaget. Oavsett rapkultur eller mammor.
...vänsterfolket anklagar en för att vara socialdarwinist som vill sparka på alla som ligger ner och suga ut vartenda öre ur de stackars proletärerna, medan högerfolket anklagar en för att vara flumvänster som vill skatta ihjäl alla hederliga hårt arbetande företagare och flumma sönder folkets arbetsmoral med bidrag och sexualundervisning.
Förstår inte riktigt vad det har med odemoraktiska våldsmetoder att göra, egentligen.
Ren och skär budgetmatematik: om kostnaden för att utreda varenda grej som kanske behövs är lika hög som att skaffa grejen... då räcker pengarna.
Så det är såpass svårt för dig att försöka tro att han kanske rent av visste vad han pratade om?
Var det kanske så att kommentaren var ett komiskt sätt för föreläsaren att framföra en poäng?
Nej. För föreläsaren hade ju fel och journalisten kunde inte sitt jobb, tydligen.
Men ni missar totalt sakfrågan.
mer troligt för att ni inte har något intresse av att förstå vad jag menade från början.
I ett väl fungerande samhälle bör ingen behöva arbeta för sitt uppehälle, utan kan lägga tid och energi på annat. Dit är det dock skitlångt. Poängen är dock att med ökad teknisk nivå och ökad levnadsstandard så blir det mindre och mindre viktigt att varje medborgare faktiskt hålls i sysselsättning. Att man i alla lägen ska behöva "förtjäna" att ha en hyfsad levnadsstandard köper jag inte.
Skit i vad jag tycker. Ni kan bestämma det åt mig och fortsätta fadäsen ändå, för det är så det ser ut nu.
Tror inte vare sig du, jag eller Eksem egentligen är kvar i grundämnet
jag ser precis vart det kommer leda.
Ingenstans.