Nekromanti Löken på LinCon

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Jag är medlem i Runanredaktionen och vi skall tillsammans med Fëa, Olle och Mattias från www.rollspel.nu och diverse löst folk skriva, illustrera, layouta, publicera och sälja Löken på LinCon nästa helg. Anledningen att jag postade ett inlägg här är för att få lite respons på vad ni konventsbesökare helst vill läsa. Sedan tänkte jag passa på att uppmana er till att ge oss illustrationer, texter och annat som ni tycker passar i konventstidningarnas konventstidning.

Kom gärna även till det rum vi kommer att husera i på konventet och snacka lite, ge tips och ge bidrag. Det skulle bli roligare för alla så.

Pontus Löf,
Speltidningen Runan
[www.sverok.se/runan] [runan@hotmail.com]
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tjaa huvudsaken är att det är AKTUELLT tycker jag... Det skall liksom kännas hett.
Här är några förslag:

* Matrecentioner på Kioskens/matserveringens olika rätter.
* Lite reportage och aktuella "events" från de olika turneringarna. (Typ vilka som gått till final i de turnieringar där det finns kval, after battle reports från extra häftiga 40K slag osv)
* Tips och info om de olika butiker som huserar på konventet.
* Intervju med arrangörer (i den mån de har tid)
osv osv


/Bjorn
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Hmm. det här passar väl inte riktigt här, men när frågan om Lincon ändå tas upp passar jag på.

Kan man komma på torsdan eller fredan utan att ha förbokat? Jag har funderat på att åka dit, men det börjar bli lite sent att bestämma sig snart. Dessutom måste man ju samla ihop fyra pers till som ska med om det ska bli nåt, annars blir det ju inget Gemini!

[Hobert]
 

Shadowcat

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
32
Location
Varberg
Jag får ju lov att säga att Gothcon Gazzet var ett ypperligt bra prov på hur en tidning skall vara.
Skämt åsido så tror jag att variera sig med intervjuer med deltagare, recensioner, vad som händer allmänt, höra ifall det finns platser till rollspel lediga m.m

Lycka till så syns vi på Lincon


Shadowcat
 
Top