Låtar som ger fredagsfeeling

Kanske den konstigaste covern någonsin?

Jag vet inte med fredagskänsla fick jag i varje fall när tyskarna i Welle:Erdball försöker sjunga på svenska.

En lite rockigare cover på en gammal diskorökare.. Huvudartisten har numera bytt namn till NoApology.

Sershen & Zaritskaya featuring Halocene - I was made for loving you

Freiheit und Recht und Einigkeit
Denna fredag är ett särskilt datum för mig, en kallakrigsveteran. För 35 år sedan enades Tyskland som den demokratiska förbundsrepubliken, en av tre nyckelhändelser* i kalla krigets någorlunda fredliga upplösning.

* Murens fall 9 nov 1989, Tysklands återförening 3 okt 1990, Sovjetunionens upplösning 25 dec 1991

Last edited:
Finns ingen emoji som funkar som svar. Så jag svarar med ett ickesvar istället. Men fint att vi minns dem.
ursäkta för att jag kapar tråden men Modern Leper lämnar mig alltid nära tårarna....säger kanske för mycket om mina fredagar......
Men om jag lämnar min ego-bubbla så håller jag med dig om att vi behöver minnas dem som inte orkar med det här skiten vi kallar livet

ursäkta för att jag kapar tråden men Modern Leper lämnar mig alltid nära tårarna....säger kanske för mycket om mina fredagar......
Men om jag lämnar min ego-bubbla så håller jag med dig om att vi behöver minnas dem som inte orkar med det här skiten vi kallar livet
Jag har många sådana låtar. Ibland är det fredagsfeelingen.

Så får väl följa upp med lite feelgood:

Det det är ju en sån låt som gör mig ledsen på samma sätt som detta gör mig ledsen. Fantastiska artister båda som lämnade oss för tidigt.
#mentalohälsa

Det det är ju en sån låt som gör mig ledsen på samma sätt som detta gör mig ledsen. Fantastiska artister båda som lämnade oss för tidigt.
#mentalohälsa
Ja, så sorgligt. Får mig även att tänka på...

Back