Låtar som ger fredagsfeeling

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå

Kort förklaring: När jag gick i högstadiet var fredagar förknippat med tre timmar tyska med min tyskalärare Sune. Sune älskade bandet "die Prinzen" och brukade avsluta fredagen med en VHS-inspelning av die Prinzen från MTV. Jag såg nyss att de återskapat sin musikvideo "Alles nur geklaut" ruta för ruta 28 år senare. Väldigt absurt, nostalgiskt och mycket fredagskänsla.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kort förklaring: När jag gick i högstadiet var fredagar förknippat med tre timmar tyska med min tyskalärare Sune. Sune älskade bandet "die Prinzen" och brukade avsluta fredagen med en VHS-inspelning av die Prinzen från MTV. Jag såg nyss att de återskapat sin musikvideo "Alles nur geklaut" ruta för ruta 28 år senare. Väldigt absurt, nostalgiskt och mycket fredagskänsla.
Nope :)
Nyversionen inte ens återskapad scen för scen.

Nyversionen börjar med flamingor (som jag inte kan placera - någon får hjälpa) - som saknas i originalet.

Originalet har en kort scen som pastischerar Peter Gabriels Sledgehammer (modelltåget runt huvudet) - som saknas i den återskapade videon.

Det hindrar inte att både originalet och nyversionen är bra.

[video]

Nu slutar vi vara bezzerwissrar och börjar festa istället. :)
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Nope :)
Nyversionen inte ens återskapad scen för scen.
Sant. Tittade igenom dem båda och håller med. Blev lite lurad av kommentaer på nätet (måste faktagranka bättre nästa gång) och den här videon.

 
Top