Låtar som ger fredagsfeeling

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Fredag, just nu, i min lilla bar (brukar tänka att om jag ska göra ett OSR-spel så ska det basera sig på den här):

Ps. Jag kommer inte göra det spelet. Men jag brukar tänka det ;)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
@Henke jag har en komisk anekdot angående Creedence. När jag har i 20 års åldern så hade jag en alkisgranne som bodde över mig och varje gång hans alkislover kom dit så spelades Creedence -looking out My backdoor på repeat cirka 15-20 minuter följt av att han gick ut på balkongen och rökte en joint.

Då visste man att alkisgrannen fått sitt fredagsmys 🤣🤣
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Då det är lillelördag idag så får det bli denna bete som jag bjuder på ifrån jobbets toalett ditt jag tatt min tillflykt ....boss makes a dollar i make a dime thats why i shit on company time .

 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Då det är lillelördag idag så får det bli denna bete som jag bjuder på ifrån jobbets toalett ditt jag tatt min tillflykt ....boss makes a dollar i make a dime thats why i shit on company time .

För mig är det faktiskt fredag idag då jag jobbat 14h pass tre dagar i rad och har ledigt resten av veckan efter dagens arbete :)

Så det blir till att lyssna på:





Men som sagt, jag gillar vad andra ofta anser som underlig musik.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Ça Plane Pour Moi!!!!!
Naturligvis är orginalet bäst, men låten är den ultimata fredagslåten. @Henke vann! Stäng tråden. Nu kan vi gå över till Lördagslåtar istället.

Edit: Denna, och Laila Ks variant vill jag minnas, fanns i juke boxen på det café jag och @afUttermark hängde på under vår tonårstid och jag tror att den spelades ca 10ggr varje fredag. Och måndag, och tisdag, och onsdag...
 
Top