Nekromanti Låst men ändå olåst (bugg)

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Återhämtade mig precis efter viss inaktivitet på vissa av forumen här och upptäckte att tråden där Yassilus gör sig rolig över Pirates of the Carribbea och blir tillrättavisad av den visare Chrull med ett litet hänglås lyckades Arvidos "Piratvampyrer"-inlägg smita igenom (tack vare moderator/adminrättigheter får vi förmoda), som mycket väl går att svara på. Låst men ändå olåst alltså! Visst, tråden är gammal nu, men jag tänkte att det kanske kan vara av intresse ändå...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
tack vare moderator/adminrättigheter får vi förmoda
Jag skulle tro att jag han skriva inlägget mellan det att chrull skrev sitt inlägg och faktiskt låste, men jag vet inte. Jag har aldrig provat att skriva ett inlägg i en låst tråd som admin.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det uppstår konstiga saker ibland när man går in som admin och fixar till trådar (låser, flyttar, bryter ut inlägg till nya trådar och så vidare). Det kan bero på parallella aktiviteter, d.v.s. någon postar sitt inlägg samtidigt som en admin låser eller flyttar en tråd.

/Seinet Wintermute
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Andra, men liknande buggar

Två buggar jag märkt är:

- Jag kan inte läsa vissa inlägg i trådad vy. Jag ser inte ens att de finns där. I platt vy funkar de fint.

- Vissa inlägg blir inte märkta som lästa när jag läser dem. Hittills har det bara varit mina egna inlägg.

Problemet har dykt upp de senaste veckorna eller så. Det händer så sällan att det inte är ett stort problem. Jag ville dock ändå påpeka det, eftersom det är udda problem som intuitivt känns som om något är varg i databasen eller dess index.Sådana fel har en tendens att ställa till mer och mer problem, så jag tänkte det var bäst att påpeka det innan något träffar fläkten på allvar.

Fast jag kan ju mycket väl ha helt fel, det kan vara några helt orelaterade buggar. Jag har inte mycket faktaunderlag, jag går bara på känsla.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Andra, men liknande buggar

Det har att göra med hur den här gamla versionen av forumet fungerar under överbelastning, det finns vissa tillfällen som det kan hända att inlägg inte kopplas ihop som de ska. I vanliga fall är risken för att det ska hända väldigt liten, men vid överbelastning ökar den risken. Säg bara till om ett sådant fel upptäcks så ordnar jag det.

Att inlägg stannar olästa kan bero på cookie-problem, prova att rensa alla cookies och starta om browsern. Är det i en klistrad tråd så är det dock bara att ignorera, då de är lite knas.
 
Top