Nekromanti Långa stämningslåtar

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Stämningsmusik är ju jättebra, min grupp typ kräver det, men det är segt att behöva klicka igång/ byta ofta. Jag använder nämligen youtube för det, för mycket av den musik jag tycker passar finns inte på spotify. Har ni några tips på långa stämningslåtar? Skriv gärna vilken situation de passar till. Jag är mest ute efter dungeonstämning, men annat vore också kul. Ska posta vilken musik vi använder mest /som ska användas när jag har listan. Tack på förhand :gremsmile:
 

Winterquist

Veteran
Joined
23 Jan 2005
Messages
107
Location
Malmö
Burzum, med låten "Rundgang um die transzendentale Säule der Singularität" (klockar in på 25:11) från Filosofem.

Funkar utmärkt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Visst går det att skapa spellistor som rullar automatiskt i Youtube?
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Lustmord har ganska långa låtar, funkar till flera sorters spel tycker jag. Men nån slags spellista måste du väl kunna ordna? Som kan loopas.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Mortiis har flera låter som är ganska långa och funkar att loopa.

Skivan The Stargate och Crypt of the Wizard har många bra låtar som passar både fantasy och skräck.

Låten Fodt til oh herske använde jag till Trudvang bland annat.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Sök på youtube efter ambient music, dark ambient music och liknande så kan du hitta timslånga stämningslåtar. Det finns sådan musik för skräck, sci fi, fantasy och allt annat man kan tänka sig. Annars kan du ju alltid veva den här i 10 timmar:

stämning

eller om du söker den där riktigt episka stämningen:
Epic numero uno
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Grisodlar'n said:
Sök på youtube efter ambient music, dark ambient music och liknande så kan du hitta timslånga stämningslåtar. Det finns sådan musik för skräck, sci fi, fantasy och allt annat man kan tänka sig. Annars kan du ju alltid veva den här i 10 timmar:

stämning

eller om du söker den där riktigt episka stämningen:
Epic numero uno
jag kör på dom.

Jag vet intr hur man loopar i youtube :|
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Tomatalven said:
Grisodlar'n said:
Sök på youtube efter ambient music, dark ambient music och liknande så kan du hitta timslånga stämningslåtar. Det finns sådan musik för skräck, sci fi, fantasy och allt annat man kan tänka sig. Annars kan du ju alltid veva den här i 10 timmar:

stämning

eller om du söker den där riktigt episka stämningen:
Epic numero uno
jag kör på dom.

Jag vet intr hur man loopar i youtube :|
När du väl har låten/låtarna i en spellista och spelar upp dem därifrån så finns både en shuffle och en loop knapp, tror det är nere till höger, på sidan.
 
Top