Nekromanti Långa spelstunder

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: Sexuell Läggning ...

Äum! Jag har ju inte sagt att man skall fjässa med snusburken :gremsmile:

För att inte göra den här diskussionen OT så efterfrågar jag hur folk ser på snus i rollspelsvärlden? Skall slp och rollpersoner verkligen få nyttja snus? Finns snus över huvud taget i just din spelvärld eller är alla tvugna att skjuta syra?

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Snus i spelvärldar

"Skall slp och rollpersoner verkligen få nyttja snus? Finns snus över huvud taget i just din spelvärld eller är alla tvugna att skjuta syra?"

För att lista de spelvärldar jag pysslar med just nu:

Västmark: Amerikat finns inte än och ingen tobaksimport sker därifrån. Punkt. Det finns några galna araber som röker hampa och opium, men det har inte nått Västmark än.

Evangelium: Till amerikanska tobaksproducenters stora förtret minskar nikotinanvändningen hela tiden, mest på grund av straffskatter på grödor som inte kan användas som mat eller ger en direkt miljöförbättrande effekt, vilket gör att det är snordyrt att odla tobak och därmed att köpa tobak. Tobaksrök har dessutom en tendens att klogga fast på kretskort i mikrogravitation och kruppar återvinnarna, så rökning i rymden är förbjuden, och en utspottad prilla i mikrogravitation är något av det äckligaste som finns!

Skymningshem: Det finns en hel massa berusningsmedel som drickes och ett par kan även rökas. Det finns några frön som ger berusningseffekt under lång tid om man suger på dem (att tugga dem eller svälja dem kan vara akut livsfarligt om man inte har ett stort beroende). Men återigen, ingen snus, i det här fallet för att det inte finns.

Mundana: Torrsnus finns och används i diverse snobbiga kretsar, bland annat danasabrier. Våtsnus finns dock inte, däremot tuggtobak. Tobak rökes som cigarrer eller i pipa.

Playelf: Har du nånsin sett en snusande fotomodell? Glöm'et, grabben! Det går däremot bra att supa!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Snus i spelvärldar

Playelf: Har du nånsin sett en snusande fotomodell? Glöm'et, grabben! Det går däremot bra att supa!

Hmm Men Cigarrer borde väl då finnas? Men bara för tjejer? .. också vanliga cigg för killar?

eller?

chrull
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: Snus i spelvärldar

Spelar tilsammas med en karl som har en gubbe som snusar i mutant äkta snus är DYRT kan jag lova så han ahr inte mycket pengar till annat:)

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Speltiden...

Fan vad bra ni har det. Räknar man ihop min genomsnittliga tid så har jag spelat totalt fem dagar på sju månader.

Trogen vän till alla alver och dvärgar. Tar en öl med orcher men inte dräpare.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Snus i spelvärldar

Avskyr att behöva säga det här..
Jag känner en tjej som är eller var i alla fall under 90 talet fotomodel och hon snusar.. *ler*
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Vi brukar spela i varje fall en gång i veckan i total respektlöshet för allt vad skolarbete heter. Någon som har ett förberet äventyr tar ledningen och så spelar vi det tills det är slut. Sen om det inte är tillräckligt sent tar vi och spelar något rollspel där spelledaren improviserar hejvilt. Desto senare det blir desto koboldigare blir det(fast ibland tvärtom faktiskt). Vi slutar när vi inte orkar mer. Tiderna brukar ligga runt 19.00 - 03.00 men det varierar kraftigt

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Re: Snus i spelvärldar

I min privata version av PlayElf finns det banne mig snus. Vad skall dvärgarna använda annars?

Erik, övertygad om att alla dvärgar är riktiga norrlänningar
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vi brukar börja spela vid 6-7 tiden på kvällen och fortsätter oftast tills 8 tiden på morgonen dagen efter då vi åker hem och sover. Under den här tiden hinner vi med 2 äventyr. En del i spelgruppen går dock och lägger sig efter första äventyret.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Avskyr snus

Håller med dig till viss del. Istället för att bli "Hispiga" som nån nämde så kan de vackert gå ut ur rummet och ta snuset där för att sedan komma tilbax snälla och goda.
Bra lösning va !!/images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Jag vet att det är underligt...(Jag spelar i samma grupp som Winston) Men på något sätt får man ihop det.

(För mig handlar det nog mycket om att jag lyckas vara jävligt effektiv med andra saker jag måste göra ;-)

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Re: Snus i _verkligheten_

Klart man ska snusa grabbar! Förutom att det är gott, uppiggande och härligt är det den ultimata rollspelsdrogen. Inga pauser behövs! Ciggaretter har ju den nackdelen, medan alkohol kanske passar bättre på lajv...

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Vi har dålig vana att börja sent, runt 20-2100 och spela till 2-4 på morgonen.

/[color:green]Han</font color=green>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
bah

Skulle du föredra att sitta med ett gäng snus-lösa snusare som blir hispiga och får ett humör som vildkatter med rabies efter ett tag?

Äh, de får väl behärska sig... Eller börja röka, en och annan paus för att gruppens rökare skall få ta sig ett bloss är bara praktiskt (SL hinner komma på nya idéer :gremsmile:.

Jag ser inte varför snusare skulle vara undantagna från vanlig hyfs bara för att de dragit på sig ett missbruk... Om de tycker det är alldeles för svårt kan de säkert hitta en snusvänlig spelgrupp /images/icons/smile.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
SVENNE!

Om någon vet nåt om snus så är det Svenne!
(Han har ju t.o.m skrivit en artikel om det.)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Droger och annat oviktigt (OT)

Skjuter man syra? Jag trodde man svalde syra, alternativt droppade syra om man känner sig svengelsk. Skjuter gör man väl med horse och kanske affe? Se'n kan man ju smocka på en feting, klippa en hövding eller helt enkelt bara spliffa på. S k vitt snus (koks, kola) drar man väl en lina av eller snortar, antar jag - men kom ihåg: snorta aldrig horse, då kan det gå som i Pulp Fiction!

Låt det goda rulla!
hälsar Örnie
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Join us: The Snusbrethren

"Om de tycker det är alldeles för svårt kan de säkert hitta en snusvänlig spelgrupp"

I vår spelgrupp är 75% snusare och 100% är snusvänliga. Alla som vill avnjuta underbara rollspelssessioner men tillhörande snusning (alla märken går bra och ingen skillnad göres mellan lösvikt och portion) kan komma till oss :gremsmile:

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Herr Stormnäve ...

Jag tror inte du skulle villja möta en Alexander som
har abstinensryck i avtryckarfingret ;)

Nej, men grejen är den att det är mer praktiskt med
snus för att slippa en massa fördömda avbrott hela tiden
i spelandet. Fast, rökandet har ju som du nämnde sina
fina fördelar också.

/Alexander Gyhlesten
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Okej.

Trevlig spelgrupp ... VART BOR NI !

Min grupp brukar gnälla så fort man ens rör handen i
byxficketrackten och de tror att man skall slänga in en
liten godbit. Fast jag har börjat gjort dem mer resistenta
och rumsrena med tiden faktiskt.

/Alexander Gyhlesten
Korpiir
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: Droger och annat oviktigt (OT)

"en kom ihåg: snorta aldrig horse"

Nej att dra upp en häst i snoken är inte att rekommendera. Dessutom är det lätt för dörrvakterna på det lokala haket att upptäcka när du, uppfylld av ruset från den sköna drogen, försöker smita in på stället med en halvmeter man hängande ut ur ena näsborren.



Fly me to the moon and let me play among the stars
 
Top