Nekromanti Långa spelmöten?

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Satt och funderade på hur länge ni där ute brukar spela. Min spelgrupp snittar kanske på 7-8 h åt gången, rekordet ligger nånstans på 13 h. Standard är att komma igång vid 19-20-tiden och sluta vid 04-05 nån gång.
Vad är det längsta spelmöte ni varit med om?

Ett gammalt Neotech-äventyr vi spelade var också en ovanlig händelse, vi spelade ungefär 8 timmar första gången, och i rollspelet hade det gått ca 3 ½. Mycket ovanligt för att vara min spelgrupp.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Varierar...

(undrar om man hinner svara innan tråden flyttas :)

Vad är det längsta spelmöte ni varit med om?

Ingen aning... Jag hade en rätt intensiv period där vi spelade var och varannan dag i flera veckor. Varje spelmöte var inte abnormt långt i sig men frekvensen ledde till att man fick enormt mycket spelande gjort. Tyvär är denna situation svår att återskapa numera när alla har jobb eller andra saker som gör dem upptagna :/

Numera har jag börjat uppskatta kortare sessioner, 3-5 timmar sådär som man kan klämma in på vardagskvällar efter jobbet. Om man slaktar grisarna innan man börjar så kan man hinna med rätt mycket ;)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Jag flyttade den förra tråden med exakt samma namn skriven av samma användare till Rollspelsforumet (där en sådan här tråd hör hemma).

Härmed betraktas denna tråd som stängd. Vill ni diskutera kring detta ämne, gå till Rollspelsforumet.

/Azagthoth
 
Top