Nekromanti Låååååååååååångt

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Jag mätte faktiskt upp häromdan hur lång ett Kraggsvärd 190cm respektive hur lång ett Lyfali 180cm är och då tänkte jag "tjena" (som jag brukar tänka när det är något som är lite lurigt). Och då slog det mig jääääääädrans vad långt det är, och hur funkar det när man skall slåss inomhus med dem? Jag menar de borde ju slå i taket eller?
Och en anna sak jag funderade på är hur man har med sig det?
Man måsste ju typ gå och hålla det uppåt hela tiden om man inte ställer ifrån sig det någonstans, så båda händerna blir ju upptagna om man har ett kragg..............

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"Jag mätte faktiskt upp häromdan hur lång ett Kraggsvärd 190cm respektive hur lång ett Lyfali 180cm är och då tänkte jag "tjena" (som jag brukar tänka när det är något som är lite lurigt). Och då slog det mig jääääääädrans vad långt det är, och hur funkar det när man skall slåss inomhus med dem? Jag menar de borde ju slå i taket eller?"

De är inte gjorda för att slåss inomhus med. Och funkar inte bra inomhus.

"Och en anna sak jag funderade på är hur man har med sig det?
Man måsste ju typ gå och hålla det uppåt hela tiden om man inte ställer ifrån sig det någonstans, så båda händerna blir ju upptagna om man har ett kragg.............."


Rulla in vapnet i tyg eller läder och bär det i händerna eller släng det över axeln som en käck soldat med gevär.


Bela
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Kraggsvärdet är inte gjort för att användas inomhus, vilket inget tvåhandssvärd är!! Sen så finns det bäranordningar så att man kan hänga det på ryggen.

Cerec Tzorcelan
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Tänk på att kraggbarbarerna inte är småkillar...

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Ja men det mååste bli stelt hur gör du om du ska sitta då måsste du ta av dig svärdet.

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"hur gör du om du ska sitta då måsste du ta av dig svärdet."

Ställer det i hörnet, som alla andra civiliserade barbarer.

Gör lumpen, pôjk! Då får du minsann lära dig att hålla reda på vapnet på ett sätt där det inte är i vägen!

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Men om du ställer det där så kanske det blir snott.....
Och jag är bara 15 så det är ett tag kvar till lumpen vuzxen människa......duh.......

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Men om du ställer det där så kanske det blir snott....."

Vem fan vill sno ett kraggsvärd? För det första är det fult, för det andra är det oanvändbart och för det tredje får man en ilsken kragg i huvudet om man försöker.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Vem fan vill sno ett kraggsvärd? För det första är det fult, för det andra är det oanvändbart och för det tredje får man en ilsken kragg i huvudet om man försöker.

Man kanske måste göra Kraggbarbaren ilsken och då är det ju bättre att han är ilsken utan sitt stora svärd, inte mycket bättre men ändå...



Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Om man har ett svärs som är 1,90 cm lång så har man ju inte det inomhus ås fäktas med, eller? Och om man har ett svärd över huvud taget så har man det i en "skida". Denna skida/skidor kan man både ha i sitt bälte eller på ryggen!
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Förutsatt att man kan släpa åbäket. Det är TUNGT! Det här är ju bara tjafs. En kragg har inte sitt vapen vid matbordet och så är det. Den som har det är antingen dum i huvudet eller självplågare. Om han är orolig att någon ska sno hans vapen ställer han den i närheten. Kraggisar är hejjare på nävkamp också så att anfalla honom med eller utan kraggsvärd är hur som helst dumt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Jag motsätter mig stark att man skulle kunna fäktas med ett svärd som är 190 cm långt. Än mindre ett kraggsvärd som även är tungt. Så om du inte har underarmar och handleder som är en blandning mellan T-800 och Hulken så bör du nog inte försöka fäktas med det.

Zaiber - Religion är coolt.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det är därför kraggsvärdet är ett tvåhandsvapen som kräver sina modiga STY 16, vilket innebär att inte ens hälften av kraggisarna klarar av det.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Lyfali...

...är också väldigt långt (180 cm).

De alver som främst använder Lyfali är Thism/Sanari som har en snittlängd på cirka 197 cm/171 cm. I alla fall för en Sanari borde Lyfali vara väldigt svårt att bära med sig på ryggen. För att svärdet inte ska skrapa i marken och inte hindra benen när man går måste det ju sticka upp en bra bit över huvudet...

Det Förglömda: tillbaka på ny adress:
<A HREF="http://rollspel.20m.com" target="_new">http://rollspel.20m.com</A>
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
Kraggisar fäktas nog inte direkt per se utan mer hammrar ner sin motståndare i marken =)


/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Inte mycket bättre?!?!!?

Jag skulle MYCKET hellre möta en kraggbarbar utan kraggsvärd med ett kraggsvärd i mina händer istället för att möta en arg kraggbarbar med kraggsvärd och själv vara utan...
 
Top