Nekromanti Lättklädda damer

Radin

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
144
Location
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Snarstuckenhet...

Du skrev:
1) Har inte folk bättre saker för sig än att hitta på regler för allt?

Svar: Om vi tar det från början. Jag läste boken, tänkte inte mer på det. Bestämde mig för att läsa arkiven från början och i det tredje äldsta så fann jag en diskussion om hjältinnemode m.m. Fick en flashback och kom på, utvecklade och skrev in det hela på ca 4 minuter. Jag vet inte hur du har det men 4 minuter är överkommligt för mig. Ogillar du regeln så sätt svårigheten på förföra till Ob20T6 eller skit i den. Bara för att du ogillar den så gäller inte din åsikt för alla.

Du skrev:
2) En gammal punklåt (De lyckliga kompisarna?) som hette "Med k*ken som kompass".

Svar: Som Ezzy sa: Lite trevligare ton skulle inte skadat. Jag kommer bara på ett sätt att tolka denna kommentar och det är att jag skulle tänka med k*ken. Jag skulle alltså vara ett k*khuvud. Med detta i tanke så tycker jag att jag höll igen väldigt mycket i mitt svar. Jag hade kunnat vara mycket mer...uttrycksfull.
Jag vågar påstå att alla på detta forum skulle ha gett igen om någon kallat dem för k*khuvud. Men du kanske uppfattar sånt som snarstuckenhet.

För att sammanfatta allt:
Om det enda du ville säga var att du inte gillade regeln så kunde du sagt det väldigt mycket smidigare.

Radin
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Re: Snarstuckenhet...

Att dra förhastade slutsatser:

"Jag kommer bara på ett sätt att tolka denna kommentar och det är att jag skulle tänka med k*ken."

Jag vet inte vad du tänkte med när du gjorde den tolkningen, men det var själva beteendet hos din snubbe i regelexemplet jag kommenterade, inte ditt sätt att tänka. Jäkla tur för dig att du inte var... uttrycksfullare. Fast med tanke på vad du redan sagt om mig, så är jag beredd att omvärdera mitt omdöme om dig.

http://www.algonet.se/~enda
 

Radin

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
144
Location
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
OK då. Fred?

Regeln är som sagt frivillig. Jag är lite inne på att kompensera på lite olika sätt för personer som INTE har dubbel tornerrustning när de "äventyrar". Ett annat ex. är att de stackare med noll i rustning inte har fördel i t.ex. undvika mot en dito i rustning som inte överskrider BF (som ibland kan vara nog så hög). Springa ikapp blir ju rena komedin i Eon:
Nilsson har hög fart MEN nu kommer Maurice Smith starkt i sin strömlinjeformade och lättade plåtrustning och vinner i.o.m att han hade snäppet högre FF.

Så jag försöker hjälpa de som inte vill/har råd att klä sig i trippel tjockplåt.

Radin
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det finns ett skäl

"Så jag försöker hjälpa de som inte vill/har råd att klä sig i trippel tjockplåt."

Personligen tycker jag att det låter som att du försöker hjälpa en jeep med kulspruta att komma upp i samma klass som en stridsvagn - det är något som helt enkelt inte låter sig göras, och de båda spelar i två helt olika divisioner vad gäller kostnader och funktioner. Äpplen och päron, du vet.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Radin

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
144
Location
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Jes i now.

Nja, jag är ju inte helt blåst. Bara lite galen. ;-)
Men +1 eller +2 i undvika på en orustad person skulle ju inte skada. Och hur mycket jag än vill så tål en rustad person mer stryk än en orustad. Men om vi tar detta exempel, visserligen extremt men ändå:
Vanaren Pelle har STY och TÅL 20 samt fördelen packåsna. Han drar på sig ett lättat gordpansar, tunnhjälm, skor och handskar. Lisa är orustad för hon orkar inte med att fixa med pansar. De båda möts, har likadana vapen och de kan hålla huvet kallt i strid. Så som det är nu så har Pelle inte någon nackdel i vare sig förflyttning, utmattning eller undvika. Hans rustning väger ju smäckmycket trots att varje kroppsdel bär upp tyngden. All massa som måste sättas i rörelse innebär motstånd. Nå'n sorts houserule kan komma till pass här. Om nå'n är orustad och bara bär de använda vapnen så borde ju denne kunna springa snabbare, bli mindre utmattad och rörligare. Att sedan en träff på en orustad peson innebär apfet skada är den orustades problem och ett senare kapitel.

Radin
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jes i now.

"Vanaren Pelle har STY och TÅL 20 samt fördelen packåsna."

Har han STY och TÅL 20 samt fördelen Packåsna är han ju värre än Arnold Schwårztavad på steroider. Jag menar, han är milt sagt off the scale. Han kan fanimej bära vad som helst hur länge som helst och det bekommer honom inte det minsta. Vad gäller rörligheten hos en rustning så påverkar den inte nämnvärt i strid. Pelle kan nog slåss tämligen obehindrat.

Mitt råd till Lisa är att hålla sig på långt håll med ett kompani långbågsskyttar.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Re: jovisst


Besserwisser-Ekke: Jo, begreppet reptilhjärnan har jag hört talas om, men "riktiga" beteendevetare etc. tror mig veterligt inte på fanskapet längre.


Jo du Sebastian Strix (hjärnkirurgen måhända?), nu ska jag omedelbart be om ursäkt för att jag läser populärvetenskapliga tidningar och inte har någon större kontakt med "riktiga" beteendevetare. Oj oj oj. Ska jag digga dig eller?

Mindre besserwisser, och den egentliga vitsen med brevet: Vad menade du? Jag är förvirrad, anser du att killar har mer "reptilhjärna" än tjejer, eller mindre eller lika mycket? Eller är det en sidokommentar? Duh?

Ja du, för en med så fördjupade kunskaper i området kan det väl vara svårt att förstå vad en utomstående icke insatt person menar när han är ganska så generell. Därför ska jag nu förtydliga mig lite: JAG MENADE ATT MÄNNEN HAR STÖRRE REPTILJÄRNA DITT DUMMA KRÄK. Duh!

nolla.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Re: jovisst

Jag tror han menade att killar har reptilhjärna, men inte tjejer. Säger mig bara att han aldrig har träffat mina tjejkompisar...

jamen måste alla vara så jävla dumjämställda eller? jag är också feminist men det gör mig fan inte till en blåögd optimist "nej både män och kvinnor är exakt likadana".
Så att den absoluta majoriteten av porrfilmsköparna är män har inget med saken att göra? Det har väl med samhället att göra förstås?

Och nej, jag har troligtvis aldrig träffat dina flickvänner och hade jag gjort det hade jag väl sprungit skrikande från platsen.

Vad våld hade med saken att göra förstod jag däremot inte.

Vad jag menade är att reptilhjärnan (fast, som vår gode vän Sebastian pekade ut, jag är ingen expert på området) är kopplad till våld och sex.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: *slår sin PSY med ob1T6* Fan, fummel igen.

<I>Betrakta ej motståndarens yttre, se in i hennes själ och finn hennes svaga punkt. Slå till där hon ej förväntar sig att du skall göra det.[/i]

åh...jag som alltid slår folk på deras starkaste punkter, därde har mest pansar, och vidare brukar jag alltid förvarna fiender som jag lägger mig i bakhåll för.

...D U H ! ! !...lägg ner japanscheissen...
...det är ju uppenbart för ***...



//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: jovisst

<I>jamen måste alla vara så jävla dumjämställda eller? jag är också feminist men det gör mig fan inte till en blåögd optimist "nej både män och kvinnor är exakt likadana".</I>

Hm? Alltså, jag tror inte <I>heller</I> på det där snacket om att "det finns inga skillnader" - det jag vänder mig emot är den alltför vanliga synen på tjejer som nån sorts Högre Förnuftiga Väsen som är mycket mer rationella än oss killar och aldrig skulle nedlåta sig till att tänka med musen.

Däremot kan de låta det <I>yttra sig</I> annorlunda - stå och gallskrika tills de svimmar när de ser en söt popstjärna, t.ex.

<I>Så att den absoluta majoriteten av porrfilmsköparna är män har inget med saken att göra? Det har väl med samhället att göra förstås?</I>

Det tror jag i första hand beror på att porrfilmerna är gjorda och utformade för just män... Anledningen att jag nämnde tjejkompisar var just att flera av dem är superfans av yaoi (tecknad bögporr för tjejer; serier med vackra pojkar som har sex med andra vackra pojkar. Titaniskt stort i Japan) och kan prata om det i timmar. Ett par av dem brukar skriva yaoi-noveller som de mailar till mig för korrekturläsning.  Så, de har hormoner och är inte rädda för att agera efter dem. Och <I>det</I> är klart mer hälsosamt än alla de här rätt så Didi&Björn-iga porrmotståndsmupparna, tycker jag.

--
Åke
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
386
Location
Oslo
Re: jovisst

Alltså, jag tror inte heller på det där snacket om att "det finns inga skillnader" - det jag vänder mig emot är den alltför vanliga synen på tjejer som nån sorts Högre Förnuftiga Väsen som är mycket mer rationella än oss killar och aldrig skulle nedlåta sig till att tänka med musen.


Så sant, så sant. Ju äldre jag blivit desto mer har jag insett hur mycket tjejerna tänker med denna. De är minst lika sexfixerade som killar (och det är ju inget som man precis har nåt emot, hehe).

Don Kennetho
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: jovisst

Relaterad not: Bland oss rollspelare finns det en nästan viktoriansk syn på kvinnan som ett Högre Väsen; alla kvinnliga rollspelare antas vara oerhört förfinade storytellarfriformare som är övertygade att Rollspel Är Konst... Smickrande, javisst, men det innebär dels

A, att man säger "äh, det här är inget för tjejer" när man bestämmer sig för att sticka ut och röja orcher/kultister/allmänna slemproppar samt

B, att de tjejer som verkligen ÄR o.ff.sf.s.ö.r.ä.k inte antas vara "bra rollspelare" pg.av sina EGNA kvaliteter, utan på grund av att de är kvinnor. Bläh.

Angående porr, så kommer min favoritkommentar från en lesbisk feminist i USA som sade att det enda hon hade att klaga på var att manliga porrfilmsmakare hade fått det här med tjejsex så oerhört bakom foten;det man såg på film hade absolut inget med verkligheten att göra, så hon hade ingen behållning av fanskapet...

Personligen tycker jag att de har lika dålig koll på sex mellan tjejer och killar; jag har inga moraliska argument mot genren, men idag är det som, tja, säg att det BARA fanns dungeonbasharäventyr att köpa till rollspel. Nä, tacka vet jag mina egna snuskiga fantasier... De är GRATIS, dessutom.

Nightowl - ugglor gör det om natten

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nej, nej, nej.. Fy!

Porr = Dåligt
Erotik = Bra

/-ErotikPolisen! Ner med byxorna!
Do it! Do it NOW!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Nej, nej, nej.. Fy!

Tja, man kan ju vara fanatiskt politiskt inkorrekt också, och känna sig tvungen att hojta varje gång någon uttrycker en åsikt som möjligtvis kan tolkas soom PC. :)

Nightowl

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Toaklotter (jävligt OT)

"Kastrera VAM med en slö skridsko!"
(AFA kan gå och lägga sig, här snackar vi nolltolerans nassar)

Attberopå VAM, hittade jag en gång den enkla texten:
"VAM"
som någon ändrat til
"sVAMp"
Bättre anti-VAM-protest än den förra!

"Stöd Scan - ät en vegan!"

"Hjälp polisen - slå dig själv!"

På ett dass hittade jag texten:
"Skjut en moderat kommunalpolitiker för varje barn som svälter ihjäl i Eritrea"
Med den underbara kommentaren:
"Varför det? Är ungarna kannibaler?"

Nightowl, off-topic

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 
Top