Nekromanti lätt smula panik! (början)

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Varför inte. Så länge man inte ska göra en inbördeskrigskampanj är 1873 rätt optat. Det finns hyfsade vapen ute, indian- och guldrushmöjligheterna är fortfarande stora och civilisationen i Västern blomstrar.
 

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Visst, 1873 är ett utmärkt år att börja.
Min kampanj i Arizona startade 1874, men det var egentligen bara för att det finns ett stort kapitel om just 1874...
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
I mitt tycke skulle du kunna börja vilket år som helst, det är helt upp till dig, men 1873 låter som en bra början. Det finns tillräckligt mycket för att ge spelarna något att bita i och dessutom är mycket i regelboken och äventyren anpassade till detta års förhållande. I mitt tycke så beror det på vad man är ute efter, är det upptäckarlust så kanske man skulle spela under senare hälften av 1700-talet eller tidigt 1800-tal, för krigsmiljö så finns Frihetskriget och Inbördeskriget bl.a. och för jakt på en förmögenhet kan man spela guldrusherna i Kalifornien 1849 eller Black Hills 1874 etc. Det beror på vad man känner för.

Själv började jag vår kampanj 1873-75 och gjorde ett hopp fram till 1880, tack vare det smidiga systemet så var det inga problem att flytta fram tiden dessa år. Spelarna skrev bara en sammanfattning över vad de sysslat med under dessa år, räknade ut "årsinkomsten" av EP och drog ifrån Behållakostnaden/ år och gjorde detta fem gånger, that´s it.

M.v.h.

Red Dust.
 
Top