Nekromanti Läskeblask som vi minns...

G

Guest

Guest
Kom på ett annat läskminne. För några månader sedan läste jag Simon Gärdefors recension av läsk smaksatt med svalbo. Alltså riktiga svalbon man på något jävla vis lyckats smaksätta läsk med. Och eftersom jag rör mig i närheten av Möllan i Malmö en del så införskaffade jag en burk för ett tag sedan. Jag lyckades dock bara få i mig en klunk innan jag konstaterade att det var det läskigaste som fanns, no pun intended, att göra läsk av svalbo...Huuhu... Det smakade dessutom bara sött, dessutom hade den klumpar i sig. Så jag hällde ut den och köpte en Mer istället, men det är ju inte riktig läsk.

Simons recension av drycken, och en recension av någon dryck med artificiell smak av fågelbo, finns förresten på den eminenta hemsidan Smak.. Ta en titt på sidan, skitbra. Uppdateras lite dåligt bara.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Gulp! Flämt! Wroom! Plonk!

De här fyra läskerna äger tillsammans med TV-piraterna mer än vad något annat någonsin har ägt i detta land.

De hade helt galet mycket färgämnen, och sedan kom någon lag som gjorde att de inte längre fick säljas, men de var helt gudomligt goda och (framförallt) såg ut så som läsk ska se ut: helt radioaktiva. Den blå Flämt! var min favvo.

Alla barn på åttiotalet kunde liksom en "historia" om en person som höll på att bli överkörd av en bil och som sedan snubblade ihjäl sig som hade ljudeffekterna i läskserien: "Gulp!" "Wroom!" "Flämt!" och slutligen "Plonk!"

Ett bra tecken på att vi numera lever i ett dåligt land är att det snart bara kommer finnas en massa smaksatta lightvarianter av kissvatten i läskhyllorna. Vad håller dagens ungdomar egentligen på med? Vad är det för sjuk yngling som vill vara hälsosam?

Jag vill ha Slob-märkta livsmedel. Maximal smak, maximalt med socker, fett, ister, kemikalier och allt sånt som är gött. Låt mig få grogga på Gulp! och ge mig cigaretter med extra mycket varningssignaler på.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
W00t !

Hah !
Cool sida du gav oss här Organ !! :gremlaugh:

/ Johan K, som gillade alla läskeblasketiketter !! :gremgrin:
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
fanta

Härom året lärde jag mig att uppskatta Fanta Lime, men det varade inte speciellt länge. Det var synd. Favoriten just nu är Fanta Gröna äpplen.
Alla fantasorterna har ju börjat byta till anglifierade namn igen. Vilda bär heter numera Crazy Wildberries, exotiska frukter exotic thrill och så vidare. Imorgon på jobbet ska jag kolla vad gröna äpplen heter med ett nytt (och imo sämre) namn...

Mina egna favoriter är fanta exotiska frukter, trocadero och pepsi med citron...

/Ceram, arbetar som läskskakare till och från.
 
Top