Nekromanti Läs mig jag är intresant

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Tja, det finns världigt lite info, och jag har efter att ha läst det där en väldigt dålig bild av hur världen ser ut... Gör beskrivningar av samhällena och dylikt, på kanske en A4 per land eller något...
annars gillar jag landet Norrland/images/icons/smile.gif, men finns det inte ganska stora tomma ytor?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Den går mycket väl att använda, dock inte utan att du gör ett "knapso"(=som en kärring) avsnitt till norrland
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Den går mycket väl att använda, dock inte utan att du gör ett "knapso"(=som en kärring) avsnitt till norrland

Hallå, vissa har förläst sig på Mikael Niemi verkar det som. Tornedalen är inte hela Norrland, och en bonde från Västerbottens inland skulle bli mycket besviken om du försökte antyda det.
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Tycker den verkar för oseriös (om det är den seriösa typen av rollspel man spelar). För få beskrivningar, för mycket lämnat (som hur samhällen styrs, vad som hänt med världen, hur den ser ut, hur ufona fungerar etc).

Norrland var häftigt iaf =P
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Visst visst men att få knapso poäng tilldelade sig i ett rollspel skulle regera (har förövrigt inte läst PMfV)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Hallå, w176, var det inte du som nyss skulle bli utsedd till jämställdhetsminister. Nu vill du konkretisera "feminint beteende" i form av poäng i ett rollspelssystem?

F.ö. är jag ganska säker på att det stavas "knapsu", men jag har haft fel förr.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Er... humm... eh... ett samhälle är jämställt först när man kan skämta om genus frågor utan att bli tagrn på allvar, eller nått.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Du menar att du trodde att jag tog dig på allvar?

jag antar att jag får börja göra mer bruk av de där gula ansiktena uppe i högre hörnet.

/images/icons/wink.gif/images/icons/smile.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/grin.gif
 

LGS

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
88
Location
Hindenburg
Lennart den förste diktator över norrland

Här kommer en närmare beskrivning av Norrland
 

darker

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
119
Location
Uddevalla
jag tyckte det var bra, om man bortser ifrån att det som sagt var lite lite info. Men jag tyckte att det helt klart var intressantare utan några som helst UFOn och "aliens" inblandade. Alltså spelet omkring Hell, norrland, New Texas etc.
Iofs. hade det bara tillfört ytterligare ett postcalyptiskt rollspel, men det tycker jag är helt OK. Varje rollspel, även om det liknar ett annat har sin egen charm.

Men det är bara min enkla åsikt...
/images/icons/wink.gif
 
Top