Nekromanti Läs mer om Steam 1888

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Om ni vill läsa mer om vad Steam 1888 handlar om så kan ni gå till http://www.sagagames.com/web/TextPage.aspx?PageName=Steam_1888

Det kommer dröja ett tag innan jag lägger ut reglerna för nerladdning, det är som Tomas sa några delar som inte är klara ännu. Men det är inte så långt kvar :gremsmile:

Inspirationen har jag bland annat fått från boken "The Difference Engine" av Bruce Sterling och William Gibson. I den så lyckades Charles Babbage bygga sin "difference engine", den första datorn, och detta fick till följd att "informationsrevolutionen" hände 100 år tidigare än vad den egentligen gjorde. Sen är det en mix av stora ångande åbäken, enorma luftskepp, putsad mässing, Sherlock Holmes, Jules Verne, James Bond och Alias :gremlaugh:

Vi har varit inne och petat i världshistorien på en del kritiska ställen, vilket fått en del intressanta effekter. USA finns till exempel inte...

Vill inte säga mer just nu, det kommer mer så småningom :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Vet inte varför...

...men jag kommer och tänka på Sierras dataspel "Arcanum" (och det är något positivt för de som itne förstod det :gremwink: ).

Tack för länken, BTW.
 
Top