Nekromanti Läs, läs, läs!

Nässe

Myrmidon
Någon mer än jag som missat Flickan från ingenstans (The Passage) av Justin Cronin? Riktigt bra och väldigt rollspelig. Tänker AW eller År Noll, kanske lite Kult? Alltså dagens boktips, läs, läs, läs!

(Och berätta sen vad du tycker! ????)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag läste den för ett antal år sedan, och min åsikt om den är förvånansvärt lik min åsikt om Stephen Kings bok Pestens tid, vilket är intressant med tanke på att de båda är romaner med lätt övernaturliga inslag som utspelar sig före och efter någon form av undergångskatastrof.

Så vad tyckte jag då? Jo, jag tyckte att den första delen -- den som utspelar sig innan undergången börjar -- var väldigt bra; jag tyckte att andra delen -- den som utspelade sig i en isolerad stuga medan undergången pågår runt omkring -- var ganska bra; men tyvärr tyckte jag inte att resten av boken -- huvuddelen, som utspelar sig långt efter undergången -- var speciellt bra.

Vilket är en exakt parallell till Pestens tid, där den första halvan är fantastisk, och den andra halvan en skittråkig kamp mellan ont och gott, som slutar med att King inte visste vad han skulle göra, så han bara sprängde allt och kände sig nöjd.

Så jag kan rekommendera den första halvan av båda böckerna, och jag vet att det finns många som gillar den andra halvan också, så de är antagligen bra, även om de misslyckades med att tilltala mig.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nässe;n201944 said:
Attans det var synd, jag är bara halvvägs igenom ????
Sorry, jag antog att du hade läst klart den. Förhoppningsvis är du mer positiv till resten av boken än jag var.

Nässe

Myrmidon
Inga problem! ???? Jag la upp för att jag vill prata om den. Ska bli spännande om jag upplever samma sak. Håller med om att delen innan katastrofen är ruskigt bra. Men av de ca hundra sidor jag läst i "framtiden" måste jag säga att jag gillar mycket.