Nekromanti Lärdomar från Razorfen Kraul ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag (som fortfarande ser mig själv som WoW-novis) lärde mig en hel del när vi lirade igenom Razorfen Kraul häromdagen. De tre första har specifikt med mig att göra – de sista två med hela gruppen.

1. Ha inte ditt pet på »aggressive«, pucko. (Det här visste jag ju redan, men glömde bort att ställa om.)

2. Låt inte ditt pet förfölja flyende fiender, pucko. (Hade missat att det gick att ställa in i SmartPet.)

3. Använd inte aimed shot hela tiden, pucko. (Den gör så mycket skada att jag ofta drar mer aggro än den som ska tanka.)

4. Håll ihop gruppen. (Annars har de som är för långt bort inte möjlighet att loota alla fiender, och ibland kan det innebära att någon missar ett quest item och måste spela om instansen en gång till.)

5. Börja aldrig en eskort-quest innan hela gruppen är där. (De som är för långt borta misslyckas automatiskt med questet.)

Kan alla skriva under på detta?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
1. True!
2. True!
3. Hade vi ens en main tank? Seinet eller jag pullade folk, sen gick aggron lite fram och tillbaka men varken du, jag eller Seinet var ju hotade av fienderna (jag var nära att dö ett par gånger iofs) egentligen. Men visst är det jobbigare att slåss när fi inte står still...
4. Also true, om det inte finns något annat att vinna på det. Dock så blir man ju bara eligabl... tillgä... ähvafan. Man är ju bara med i loot-reglerna om man finns i närheten, så om två personer drar iväg tillräckligt långt bort så har de en egen lootgrupp och delar på de fiender de dräper. Om jag fattat det rätt.
5. Mitt misstag, men så var det inte heller någon som stoppade mig. Hade för mig att man kunde snacka med den som blir eskorterad även när questen redan satts igång för nån annan. :gremcrazy:
 
Top