Nekromanti lärda män hummm

urre

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
5
Jag undrar om det är någon som har lyckats att ner kämpa ett troll med en lärd man någon gång. i så fall vill jag gärna ha lite tips och ideer om hur man bär sig åt. kanske man lurar in det inte ont anande trollet i sitt bibliotek och helt enkelt välter en bok hylla i skallen på han? eller?
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Nej, Nej ,Nej...

...Så här gör du om du är lärd man.
Du letar först och främst upp de troll som trakaserade dig när du var liten för att du hade en sån stor näsa. Sen lurar du med honom in i din lilla bokhörna. När trollet minns anar det så bjuder du honom på en kopp varmat vatten, allt för att han skall käna sig trygg. Nu börjar han att känna sig bekväm, han tar av sig sina skor, slänger upp fötterna på bordet och knäpper upp byxorna lite. Du fortsätter att mata honom med varmtvatten för att till slut slitta fram den trågigaste boken du har, nämnligen "ABC for Dummies". Du börjar läsa lite ur den och det dumma trollet fattar ingentin utan börjar sakta att sommna. Nu när han sover som tyngst, tar du fram din feta anntecknings bok, slår den allt vad du orkar i ansiktet på trollet under 1T20 SR. När du ser att han börjar bli lite mör i ansiktet, är det bara att fortsätta i 1T10 Sr till. NU, bör han var död, om inte upprepa sista steget tills du inte längre ser något livstecken.

//Nostradamus som inte har något att göra, tömer sin hjärna över tangentbordet en lite stund.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Bibloteket lät som ett friskt uppslag..
Kanske kan den lärde recitera en svår matematisk konstruktion högt för det stackars trollet.
När trollet förvirrat försöker förstå vad han just
hörde drämmer man till med kitteln som man just tillrede
nattens mat.

- The crest of the black lion -
 

Warent

Veteran
Joined
19 Jan 2001
Messages
37
Location
Nynäshamn, Sweden
Re: Nej, Nej ,Nej...

borde inte trollet vakna om man slår honnom massa gånger i huvudet?

jajaja idén går att tänka på

//Warent
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
Man kanske inte är menad att spöa troll som Lärd..

fick inte plats att skriva (nt) men jag gör det nu

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Man kanske inte är menad att spöa troll som Lärd..

Läs Terry Pratchetts "Spännande Tider" och säg det där igen=)

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
helst inte...

Får då skulle jag antagligen få säga att jag hade fel... moahahaha!

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,986
Location
Linköping
bokhylla

Det där med bokhyllan låter som en bra idé.

Fick precis en bra idé till en ny RP. En lärd man som behärskar stridskonster och nån vapenfärdighet. Klart tufft!

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som gillar att skapa nya karaktärer</font color=red>
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Kanibabel?

Jag hade en lärd man i mitt rollspel som hade en minst sagt tragisk barndom. Han hade sett sin familj våldtagen och sönderstyckad när han var liten så det slog slint i skallen på honom så han boktavligen spöade ner banditerna och ÅT UPP dem. Vilket han fortfarande gjorde med alla som retade honom. Ända tills han fick en magisk lönnmördardolk i ryggen.

/Umi Ryozaki
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: helst inte...

moahahaha!

Det där läser jag med ett Edvin-uttal från Stefan & Kristers 'Full frys'. Tycker det passar ganska bra...

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

urre

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
5
Re: Man kanske inte är menad att spöa troll som Lärd..

nej. men ibland är det oundvikligt tex när man blir överfallen i sitt läger en mörk kväll ute i skogen
 

urre

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
5
Re: bokhylla

japp det låter tufft , det blir lite av en Indiana jones över sån karaktär. Allmänbildad och duglig i nöd situationer.
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: bokhylla

En annan idé... Ett srort starkt troll som ägnad lika mycket tid framför faktaböcker som på träninsbanan. Ett bildat troll, vad förvånade alla skulle bli!
 
Top