Re: Kompentens versus inkompetens
I mitt idealsamhälle finns det knappt någon stat, ska sägas.
Jag vill vara med och skapa individer som är kapabla att hitta bättre lösningar än vad någon hittills kommit på. Jag ser problemen, men mina lösningar erkänner jag villigt att de har stora luckor, hål och fel - det är därför jag vill skapa en generation som kan komma på bättre lösningar. Målet är inte skapandet av en stat som betraktar folk som inkompetenta, utan skapandet av folk som inte är inkompetenta.
Om jag förstår Krank rätt vill han vara med om att skapa den slags individer som kan förverkliga det samhälle han vill ha. Frågan är dock huruvida särskilt många andra medborgare egentligen vill leva i Kranks idealsamhälle? Hur många vill egentligen leva under en statsmakt som betraktar dem som inkompetenta och oansvariga?
I mitt idealsamhälle finns det knappt någon stat, ska sägas.
Jag vill vara med och skapa individer som är kapabla att hitta bättre lösningar än vad någon hittills kommit på. Jag ser problemen, men mina lösningar erkänner jag villigt att de har stora luckor, hål och fel - det är därför jag vill skapa en generation som kan komma på bättre lösningar. Målet är inte skapandet av en stat som betraktar folk som inkompetenta, utan skapandet av folk som inte är inkompetenta.