Nekromanti Länkar och Startsida

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Ibland när jag går in på rollspel.nu så är allt hullerombuller(tror jag man säger). Allt är lixom ihop tryckt, ingenting som inte en ett klick på "Uppdatera" kan fixa men ändå lite jobbigt. Varför blir det så?
Och ibland när jag går in på länkdelen så försvinner ibland länkmenyn på högersida så att man inte kan komma vidare, ibland står det bara nån ful liten kåd och ibland syns bara de tio första länkarna, resten går inte att få tag på. Varför blir det så?

Annars är allt som jag tidigare sagt jätte bra och ni är duktiga=)


"Mångsidig som en plattfisk"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Text

Jag har ett liknande problem...
Min text på hela rollspel.nu har krympt till oläsligt på sina ställen.

Yassilus den store
--
Now I shall remember...
 

Fritt

Hero
Joined
7 Feb 2000
Messages
841
Location
Bullmark
Skica gärna en skärmdump på fenomenet när det händer. Det kanske hjälper oss att lista ut vad det är, om inte Gardener har några förslag.



// André Andersson
- Luck is a horse to ride like any other
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Text

Det är med största sannolikhet en inställning i din browser som du bör ändra på. Man kan välja textstorleken som man vill ha och är den satt till väldigt liten så kommer det bli smått på alla sidor som har relativa storlekar på typsnittet, vilket vi har. Just för att man själv ska kunna välja storlek - något som bland annat är önskvärt för synskadade så att de lättare kan läsa texten på webbsidor.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det beror med största sannolikhet på fel i överföringen av HTML:en eller att browsern buggar ur, det är inte så mycket man kan göra åt på vår sida, man får använda en bättre browser eller genomlida det hela.

Vi skulle iofs ta bort allt vad tabeller heter i HTML-koden för att minska ner risken att få väldigt konstiga sidor, men då blir utseendet väldigt tråkigt.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Text

Tack. Jag ska se ifall jag kan ändra tillbaka på det även fast jag inte ändrat det så det blev så.

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Text

Misstänker att du använder Explorer. Den browsern har en tendens att ändra teckenstorlek lite då och då (ja, användaren är helt oskyldig). Måste vara Gates som köpt en hel låda med aktier i någon optikerfirma eller nåt...

/Azagthoth
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
liten text

Jag har inte lyckats, eller snarare försökt, ordna det men ni som hemsida (och alla andra hemsidor) förlorar ju på att man måste hämta mikroskop när man ska läsa om nåt. Tur är att man ser vad det står på de olika forumen.

Inte ens Gates skulle köpa AKTIER han skulle köpa en hel optikerkedja. Han skulle kunna skänka några miljoner till mig. Då skulle jag bli gladare, så jag kan köpa DoD6, D&D 3rd mm.

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: liten text

Problemet är ju att vi inte kan göra något åt det och det är inte vårat fel. Dessutom är det inte så svårt att ändra heller, finns ett meny-val som heter Textstorlek eller något sådant där man enkelt väljer den storlek man vill ha.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top