Nekromanti Länge leve tabellerna!

wilper

Fast i vinkelvolten.
Joined
19 May 2000
Messages
8,347
Location
Nordnordost
Sitter precis och läser i Artesia : Adventures in the Known World, spelet är ett Fuzion-derivat och har därför Lifepath-tabeller där man kan slå (eller välja) fram sin bakgrund. (Typ som i Traveller, eller NeoTech.)

På tabellen som ger föräldrarnas sysselsättning kan man slå... *trumvirvel*... erimiter. :gremgrin:

Någon annan som har roliga tabellresultat att berätta om?
 
Var det inte i något historiskt rollspel som man, efter man gjort klart sin gubbe kunde genom ett slag på en tabell dött i någon inbörderkrig? :gremtongue:

Kan vara minnet som spökar, men jag vill minnas att det var så...
 
Var det inte i något historiskt rollspel som man, efter man gjort klart sin gubbe kunde genom ett slag på en tabell dött i någon inbörderkrig
Snarlika var iallafall tabellerna i gamla Traveller som också kunde generera resultatet att man dött innan spel började.
Tanken var väl att man skulle dra sig för att ge sin gubbe lång erfarenhet före spel. Att det inte fanns några regler för att skaffa sig erfarenhet under spel var i sammanhanget lite trist.
 
Snarlika var iallafall tabellerna i gamla Traveller som också kunde generera resultatet att man dött innan spel började.

Jepp, slog man fram en stats-mässigt kass rollperson var praxis att han blev en "belter", dvs en asteroidgruvarbetare. Då var det 33% risk (?) att man dog varje "term" man gjorde.
 
Var det inte i något historiskt rollspel som man, efter man gjort klart sin gubbe kunde genom ett slag på en tabell dött i någon inbörderkrig? :gremtongue:
I ditt favoritspel Mutant Chronicles kunde man det. :gremsmile:

/Han som endast gjort två gubbar, så han har aldrig råkat ut för det
 
Jaha... det var där alltså... :gremlaugh:

Skrivbordsninja x 4 omgångar, ja tack!
 
Back
Top