Nekromanti Lämnar in recensentmanteln

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
I nästa nummer av Codex kommer min sista fanzinespalt. Efter övervägande har jag beslutat mig för att lämna in min recensentmantel för att söka mig vidare. Det har varit kul att få alla trevliga och läsvärda fanzines nerdimpande i brevlådan! Keep up the good work!

Detta innebär att fanzines inte längre ska skickas till mig, utan till någon annan - vem och vart vet jag inte, men jag misstänker att det kommer att presenteras på forumet när det är spikat. Fast de som vill får naturligtvis också i fortsättningen skicka fanzines till mig ^_^

Därmed inte sagt att jag inte kommer att fortsätta skriva för Codex! Säkerligen kommer det fortsättningsvis också att ramla ut någon artikel då och då från min penna. Och om inte i Codex, så någonannanstans.

I´ll be around.

-Hans
f.d fanzinerecensent

--

We are the music makers
We are the dreamer of dreams
Wandering by lone sea-breakers
And sitting by desolate streams
World-losers and world-forsakers
On whom the pale moon gleams
We are the movers and shakers
Of the world for ever, it seems.

- O'Shaughnessy
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Håller med, synd! Hans, du har gjort ett kanonjobb!

F ö tycker jag att det är jätteviktigt att fansin recenseras i Codex, så jag hoppas att ngn annan tar över! Kanske ngn här som är intresserad?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
*big smile*

WQ ligger bra till om jag säger så :) Och det skulle inte förvåna mig om det kom ett nummer om en inte alltför lång framtid... Stay tuned!

Folk och fä får gärna knuffa och hota oss så kanske det går fortare ;-)

-Hans
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Min förhoppning är naturligtvis att någon ska ta över och fortsätta med spalten. Realistiskt sett, pga att det faktiskt inte ges ut som många fanzines idag så kanske en spalt i varje nummer av Codex är kanske inte att vänta. Men som jag ser det är fanzinehobbyn en viktig del av spelhobbyn (många framtida spelkonstruktörer och skribenter börjar sin banor i fanzines) så jag hoppas att den på något sätt kommer att finnas kvar.

-Hans
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Weird Quest forever

Wq ligger alltid bra till ;)
Undrar hur många gånger vi varit på väg att färdigställa ett nummer, men fastnat någonstans på vägen. Materialbrist är det väl inte. Snarare så att det är bilderna som saknats. Men allt det där är löst nu.
Fast av det forna gänget på fem redaktionsmedlemmar, är det kvar tre hyfsat inblandade varav två är ordentligt involverade i träsket.
Men, som vapendragaren och stridskamraten Hans säger, så är det nya numret på gång. Ordentligt.
Hetare än någonsin...

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Hej Hans!

Tackar för gott utförda uppdrag tidigare! Tyvärr tvingades vi lyfta bort fanzinespalten i det kommande numret av Codex pga av platsbrist, troligen kan vi dock köra materialet här på www.rollspel.nu. Codex står lite inför det problemet att vi saknar fanzineredaktör till tidningen samt det faktum att utgivningen av fanzines har varit sparsam.

Ni kan dock fortfarande skicka in fanzines till Codex för vi kommer i framtiden att fortsätta på något sätt att stötta och uppmärksamma fanzines. Skicka era fanzines till

Portal
ATT: Ola Nilsson
Järntorgsgatan 12-14
413 01 Göteborg

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 
Top