Nekromanti Lägre artefakter

Ugglefar

Veteran
Joined
11 Aug 2010
Messages
27
Hejsan,

Kort fråga, måste man binda till sig en lägre artefakt, eller går de att använda som vanlig utrustning?
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Ugglefar;n266569 said:
Hejsan,

Kort fråga, måste man binda till sig en lägre artefakt, eller går de att använda som vanlig utrustning?
Jag vet inte ens vad en "lägre artefakt" är. Omnämns det i böckerna?
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Tänker du på mystiska skatter från pdf:en "Skattletande i Davokar"? I så fall ska de inte behöva bindas till sig, utan går att använda direkt som vanligt utrustning. Om inte du som spelledare vill annorlunda, såklart.
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Gissar att du menar "Lägre artefakter" från Spelarboken, s124? Vad jag vet står det varken ja eller nej, vilket inte är förvånande. Men eftersom vissa av artefakterna är engångsföremål, så tycker jag det känns dumt att man måste binda sig till dem. De är ju betydligt sämre än vanliga artefakter, så det känns rimligt tycker jag. Vissa ger ju dessutom korruption, även om alla inte gör det. Om argumentet är att spelarna (enligt SL/gruppen) använder sig för mycket av dem, så får man kanske börja fundera på hur lätt det egentligen är att få tag på lägre artefakter och i vilken kvantité de säljs.
 
Top