Nekromanti Lägenheter och boende

Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Mina rp's har fått dille på att sälja allt dom har... nu undrar dom vad dom kan få för en lyxlägenhet eller en Lyxvilla... nu e det så att jag inte vill att alla ska ha överflödigt med pengar... så jag kommer nog inte låta dem sälja ändå... men bara för skojs skull...
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Försöker de bli uteliggare eller?

Något som kan knytas till ämnet: Hur mycket får man hosta upp per månad för att leva drägligt i valfri storstad år 2059? Typ månadskostnad för spartanskt, normalt resp. överdådigt leverne i lite olika områden. Det går säkert att räkna ut från alla tabeller å skit, men det kanske finns någon som redan gjort jobbet?

Devastator

Are you ready for a WAR!?!
-William Wallace, Braveheart
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Eller varför inte låta någon sno alla deras pengar. Minst lika efektivt och mer roligt för SL:en.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Tja...Jag brukar lätt räkna med att Rollpersonerna gör av med ca 500 - 1000 Euro....Då är det saker som käk (Har ni tänkt på hur sällan rollpersoner äter hemma), tunnelbana, bil, taxi....Transportmedel överhuvud taget, plus lite annat så som Cigg, snus, narkotika (för dom som vill) pub runda....Allt det man gör under en månad....
Hyra, försäkringar, licenser ingår ej...

Observera att detta är pengar som jag tvingar spelarna att dra av om man vill att tiden ska gå fort......

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 
G

Guest

Guest
Mina rp's har fått dille på att sälja allt dom har... nu undrar dom vad dom kan få för en lyxlägenhet eller en Lyxvilla... nu e det så att jag inte vill att alla ska ha överflödigt med pengar... så jag kommer nog inte låta dem sälja ändå... men bara för skojs skull..

Nemas Problemas. Lägenheterna informerar du att de är samtliga hyreslägenheter, de får alltså inget när de säljer dem för de hyr dem bara. Har de hus så har de lån, vilket det står i grundboken om jag inte missminner mig, och faktum är att deras hus är ganska oattraktiva./images/icons/wink.gif De får kanske inte mycket mer än de har lån kvar. Sedan för att förhindra sådant här i framtiden så ser du till att de betalar för sig när de ska sova. Ett vanligt hotell (typ Scandic) kostar cirka 150-200 euro per natt och person i ett vanligt rum. Det blir alltså cirka 4500 euro i månaden. Är de då så löjliga att de vill sova på gatan kan du ju ge dem lite utmattning och eventuellt någon smärta varje natt. Utmattningen försvinner aldrig helt förrän man får sova i en riktig säng. Så är det bara att hålla på sådär till spelarna inser att det är dumt att inte ha någon fast bostad.

/Tiamel
 
Top