Nekromanti Kvinnliga och manliga RP

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Re: Feminism

>Och på det stora hela verkar det ganska främmande att kvinnor skulle vara mer sociala än män.

Det finns vetenskap indikerar att det faktiskt är så. Bl.a. är kvinnor bevisat bättre på att avläsa ansiktsuttryck, samt att de har lättare att avläsa folks känsloyttringar.

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Jaha, då kanske diskussionen börjar ebba ut... Men på tio-i-topp listan över långa trådar hamnar den nog nästan...

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>Men på tio-i-topp listan över långa trådar hamnar den nog
nästan</I>

Med alla Vampire-disskusioner /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Jo det förstås. Där har vi väl en del som har lästs av mer än 1000...

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Tänkte bara säga hur jag kör
I DoD har jag (6) grundegenskaper och två undergrundegenskaper till var och en utav dessa GE:er:

<B>Styrka</B>
Uthållighet
Fysik

<B>Smidighet</B>
Koordination
Rörelseförmåga

+STO som inte är en GE längre men finns ändå.

Kvinnor får:
<B>STY: -2</B>
UTH: +3 (-2 = +1)
FYS: +2 (-2 = ±0)

<B>SMI: +1</B>
KOO: ±0 (+1 = +1)
RÖR: ±0 (+1 = +1)

STO: -1

Totalt: -3 mot +3, Svagare råstyrka men smidigare. Rätt lr fel, det är så jag spelar (Det är för fanken DoD jag spelar)..
Mod i KAR skulle jag inte kunna tänka mig.. Det finns färdigheter som täcker sociala förmågor och +1 i en GE ändrar inte <EM>så</EM> mkt (säger/skriver jag emot mig själv nu?).

Men om det ska vara GE-mod för olika kön? Hur blir det då med kön i olika raser? En dvärgkvinna kanske inte skiljer sig så mkt mot en dvärgman. En kvinnlig älva som får -1 på STO syns knappt osv.

"<EM>Om jag själv gör ett system kommer jag troligen att dela upp INT i flera egenskaper...</EM>"
Eg. kan man väl inte spela en karaktär som har INT 18 om man själv inte är så intelligent. Bättre att ha GE:er som Bildning (från SW).

"<EM>månne så att Nightowl och Arvidos är samma kille?</EM>"
Näe, Nightowl är 13-14 år äldre än Arvidos.

/[color:green]Han</font color=green> som hatar att han inte kunnat följa denna diskussion förrän veckan senare
 
Top