Nekromanti Kvinnliga och manliga RP

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Femenism

"Men alltså, enligt dom som forskar på det så är kvinnor bättre på det sociala än män."

Har jag aldrig märkt. Det är väldigt ont om tjejer som uppskattar en lumparståry över en öl, till exempel. De fnittrar mest på toaletten, och hur asocialt är inte det? /images/icons/wink.gif

- Krille, inte helt seriös idag

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: OT

Jag menar det. Jag tror att krille har fel när han påstår att det är jordekorrar i skövde. Det är nog helt plockat från luften....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: OT

"Jag menar det. Jag tror att krille har fel när han påstår att det är jordekorrar i skövde."

Faktum är att jag inte ens menar att det finns jordekorrar i Skövde (de bor i Stockholm). Däremot finns det minst en optiker.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Femenism

Javisst, lumparstories som är så sociala....Att jag inte tänkte på ditt argument /images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif
/images/icons/tongue.gif
/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif/images/icons/tongue.gif


Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: OT

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Faktum är att jag inte ens menar att det finns jordekorrar i Skövde (de bor i Stockholm).<p><hr></blockquote><p>Du det är inte många jordekorrar i stockholm för den delen...har bott här i 16 år och jag har möjligen sett 1 jordekorre och då bor jag ändå ganska så på landet(Vallentuna, en förort)....Men nu ska vi inte haka upp oss på jordekorrar....


PS Piff och puff är inte jordekorrar. Dom är ekorrar. DS

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Caen Ka-sun-dor on 2001-08-26 18:21.</EM></FONT></P>
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
DoD Samuraj

I DoD Samuraj så gör de skillnad på man och kvinna.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Vampire

Jag håller med dig, jag har inte sett någonstans att kvinnor har andra stats än män i vampire.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Re: Femenism

Nä precis, jag skrev _utstrålning_.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Spelar roll?

Frågar jag bara.
Är inte rollspel "fantasy", för att använda ett bra svenskt ord som vi alla förstår?
Nu vill jag inte svära på skrift men jag fristas att säga:
F.. ka vi inte bara ha roligt?
Vad har realism med det hela att göra?
Drakar och Demoner eller Dungeons & Dragons . Va?!!
Iofs tyckte jag att min engelsklärar(inna) var en drake men det räknas nog inte.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Femenism

Oj då. Säger de som forskar att det är så? Då måste det ju vara så. Dom som forskar... jag menar, DOM SOM FORSKAR!!! De som alltid håller med varandra och alltid har rätt.

Det beror väl för fanken på vilka forskare du frågar.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Skillnader kan vara relevanta om..

Skillnader kan vara relevanta i ett system där grundegenskaperna mäts i en skala 1-1000, men knappast i ett rollspel där skalan är 1-20.

I t.ex. Drakar och Demoner har världen starkaste man och världens starkaste kvinna båda 18 i STY. Det må finnas en skillnad mellan dem, men den är inte mätbar enligt DoD:s regelsystem.

I ett spel där skalan är 1-1000 skulle nog skillnaden däremot vara mätbar. Världen starkaste man kanske skulle ha 1000 i STY, medan världens starkaste kvinna hade 980.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dilandau on 2001-08-26 21:29.</EM></FONT></P>
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Jo faktiskt så finns det de som blir griniga. En hel del av dem faktiskt.
Jag är en till exempel.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Re: Femenism

Det är möjligt att det finns sånna skillnader, men jag tror inte de är stora nog för att motivera modifikationer i grundegenskaper.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Re: Femenism

>De som alltid håller med varandra och alltid har rätt.

Ha!!! Du vet inte så mycket om forskningsvärlden va?

>Det beror väl för fanken på vilka forskare du frågar.

Och nu säger du emot dig själv också. Om alla forskare tycker lika dant, spelar det väl ingen roll vilken man frågar?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Re: Skilnader kan vara relevanta om..

"den är inte mätbar enligt DoD:s regelsystem"

Jodå, nog är skillnaden mätbar i DoD. I DoD Gigant innebär varje STO mellan 6 och 16 en vikt på 5 kg. Skillnaden i vikt mellan en fullvuxen man och en fullvuxen kvinna är väl cirka 10 kg och sålunda skulle skillnaden i STO vara 2. Jag gissar att skillnaden i muskelmassa är ungefär densamma proportionell mot den i storlek.

Om det sen är önskvärt med en sådan modikfikation är en annan fråga.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Femenism

Vad är du? En Missla eller? /images/icons/smile.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: OT- det självklara svaret

Jag vet att liknande diskussioner har varit uppe förut, men den här är värd att tas upp igen...
Borde det inte finnas vissa skillnader i mäns och kvinnors grundegenskaper? T.ex. är det rätt rimligt att kvinnor inte kan ha lika högt i styrka som män, men däremot högre i fysik och smidighet. Något annat man hade kunnat tänka sig är att kvinnor har lägre i sådan intelligens som baserar sig på logik och rumsligt tänkande men däremot högre i psyke eller personlighet.
Några åsikter i frågan?

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...


Svaret på frågan blir då!!/images/icons/blush.gif

Jag har aldrig sett en enda jordekorre i Skövde, jag känner ingen som har sett någon jordekorre i Skövde, faktum är att jag aldrig har varit i Skövde. Man kan därför fråga sig om Skövde eller jordekorrar överhuvudtaget existerar. (På samma plats iaf...)

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...


Ursäkta, jag kunde inte låta bli /images/icons/wink.gif Kauris



Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Femenism

Han sa aldrig att alla forskare höll med varandra, så som jag uppfattade det hela så menade han att Caen Ka-sun-dor tycker som/tror som forskarna.

/King Kromm
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: OT

"PS Piff och puff är inte jordekorrar. Dom är ekorrar. DS"

Jo, faktiskt. Piff&Puff (Chip'n'Dale) är jordekorrar, "chipmunks", inte ekorrar, "squirrels".

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Top