Kvinna död under rollspel i skog

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk

Det är alltså ett lajv och inte rollspel, men jag antar att folk här på forumet är lika intresserade för det.

Om jag förstod rätt var lajvet på
i Hällefors, området består av ett 15-tal hus byggda med tekniker från 1600-talet.

Den som dött är en 60-årig kvinna och polisen utreder misshandel och/eller vållande till annans död.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
En av deltagarna ska ha avbrutit och tagit sig till en stuga.
– Det var en kvinna som inte mådde bra och drog sig undan lite, säger [polisen] Stefan Wickberg.
Några timmar senare hittade övriga deltagare kvinnan livlös. Hon dödförklarades senare.
Låter mer som om hon blivit akut sjuk, dragit sig undan till ett hus där hon inte var övervakad, och sedan dött.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Låter mer som om hon blivit akut sjuk, dragit sig undan till ett hus där hon inte var övervakad, och sedan dött.
Det låter ju som det mest troliga scenariot . Det känns ganska långsökt att vi skulle ha en Lajvmördare som springer runt i Sverige och tar livet av folk på lajv .
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Fy fan,
Har svårt att tänka mig många saker som är jobbigare för arrangörers psykiska hälsa.
Hoppas de inblandade tar hand om varandra.
Sedan hoppas jag också att kvinnans anhöriga klarar sig.
Det måste vara speciellt att veta att ens släkting dog medan hon låtsasdes vara pirat.
 
Last edited:

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Fy fan,
Har svårt att tänka mig många saker som är jobbigare för arrangörers psykiska hälsa.
Hoppas de inblandade tar hand om varandra.
Sedan hoppas jag också att kvinnans anhöriga klarar sig.
Det måste vara speciellt att veta att ens släkting dog medan hon låtsasdes vara pirat.
Av det arrangörerna skrev på facebook så hände detta innan lajvstart, inte för att det spelar någon roll kanske. Kan bara instämma i det tragiska och förhoppningen att anhöriga, arrangörer och deltagare får den stöttning som de behöver.
 
Top