Nekromanti Kvick fråga - Oktoberlandet

Spilåpipa

Veteran
Joined
14 Apr 2008
Messages
29
Var är Oktoberlandet någonstans? På nätet alltså. Finns det kvar? Allt jag hittar är en kontorestrictad blogg.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Spelet flyttade för ett par (?) år sedan sin hemsida till just den bloggen. Den var inte kontorestrictad förr i tiden och eftersom jag inte följt spelet närmare vet jag inte vad som hänt där. Tyvärr.
 

Spilåpipa

Veteran
Joined
14 Apr 2008
Messages
29
Verkar det inte lite konstigt att skärma av sitt spel sådär. Visst, man kan regga konto. Men ändå.
Någon som vet något?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Visst är det konstigt och som jag sa, det var inte så förr i tiden. Men varför det är så vet jag inte. :gremfrown:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Spilåpipa said:
Var är Oktoberlandet någonstans? På nätet alltså. Finns det kvar? Allt jag hittar är en kontorestrictad blogg.
Jag har inga större insikter i saken, men såvitt jag uppfattat det så har författaren valt att liksom dra bort sin och spelets närvaro från nätet. Om det hade något med att han stod i begrepp att publicera något nytt och inte ville skylta alltför aktivt med vad han gjort tidigare, eller nåt sånt. Väldigt synd, tycker jag personligen, men är väl tvungen att respektera hans val.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hej!

Vad jag vet om det hela så har Christian (författaren) valt att ta ner sidan med Oktoberlandet och jag tror inte han har några planer på att lägga upp den igen. Varför vet jag inte riktigt- jag tror han tröttnade och ville satsa sin tid på andra projekt istället, vilket jag tycker är otroligt synd.

Jag hoppas han väljer att skriva rollspel igen!

Om du är ute efter material till Oktoberlandet så kan du antingen titta i det nerlagda forumet här på sidan eller så kan jag skicka dig det material jag har.

Jag har tre äventyr som jag skrivit- som tidigare låg på Oktoberlandets sida. Dessa ärt väl lite halv-officiella. Sen har jag lite hemma-snickrat material som aldrig kom så långt att det blev färdiga texter- lite tips om hur man kan lägga upp kampanjer och sådant. Jag skickar gärna på mailen så skriv din e-mail i ett PM så bifogar jag i ett brev.

Hälsar Nils
 
Top