[Kvantrese] Vad heter monstret i Ereb Altor?

Mogger

Hipsteranka
Jag har blivit övertygad om att kvantrese är ett faktiskt monster/varelse som existerar i Ereb Altor. Ett väsen vars position bestäms av gudar och profetior och det tycks omöjligt att veta var det dyker upp! Men man kan vara säker på att den kommer göra det!

Jag lovar att [kvantresen] kommer dyka upp i en framtida Ereb Altor-modul. Men vad heter varelsen?

När kvantresen jagar dig så är det hopplöst att gömma sig den hittar alltid dig.

Mitt namnförslag är daltroll, för den finns i varje dal. Alternativt vägtroll (eller för att fortsätta på Genesis spår: järtroll).

Sidenote: nu finns det så många trådar om kvantresen på wrnu, att oavsett vilken tråd man väljer att klicka på möts man av en kvantrese.

Last edited:
Skroddrese, efter ärkemagikern Ervan Skrodd, som undrade om han hade lyckats fånga besten i sin låda. Ingen har sett till honom sedan han gick för att öppna lådan, så det är oklart om han någonsin fick veta.

Något baserat på otur, för den tycks dyka upp från ingenstans och när man verkligen inte behöver den: Vådarese, olycksrå, oturing.

Moirataur
Moira X! Otroligt förslag!

Tänker det givetvis som en ordlek mellan öde och en ödestyngd varelse bunden till en labyrint. Denna irrar runt i sin verklighet tills dess att gudarna beslutar att dennes väg ska överlappa rollpersonernas verklighetsplan. Sen dör den eller så förkastas den att åter vandra vidare längs eviga labyrintgångar.

Tänker det givetvis som en ordlek mellan öde och en ödestyngd varelse bunden till en labyrint. Denna irrar runt i sin verklighet tills dess att gudarna beslutar att dennes väg ska överlappa rollpersonernas verklighetsplan. Sen dör den eller så förkastas den att åter vandra vidare längs eviga labyrintgångar.
Jag är alldeles för X-Men-skadad, inser jag...

Back