SÄLJES Kutulu på japanska, en handfull exemplar

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
1669833951765.png

För den som missat det, så finns det alltså en japansk översättning av Kutulu, som sålt i c:a 3600 digitala exemplar.

Den fysiska utgåvan kom för en tid sedan, efter att ha crowdfundats av över 800 personer. Och jag fick c:a 20 exemplar skickade till mig.

Kring februari ungefär är det tänkt att jag ska åka till Japan, inbjuden och med betalt hotell och resa och sådär. Det här är jätteroligt, och jättenervöst, och jättedåligt timat givet att jag jobbar 80% det här året och har haft en massa onödiga utgifter som varit svåra att plocka bort sådär hastigt. Jag har också varit en väldigt dålig vuxen de senaste åren och inte alls sparat så mycket i ladorna som jag borde.

Så… Nu tänkte jag sälja några av de här exemplaren för att dryga ut reskassan en smula. Och med "reskassa" menar jag mest pengar jag kommer att försöka undvika att göra av med. Se dem lite som de där potions man samlar på sig och inte använder för att man kanske kommer att behöva dem vid sista bossen. Det är helt enkelt min trygghet, min "om allt skiter sig har jag iaf lite pengar att lösa problem med"-kassa.

Jag tänkte sälja ungefär 10 exemplar. Och jag tänkte ta "minst 300 plus frakt" för dem. Vad kan frakten bli, inklusive nåtslags emballage? 50?

Med "minst 300" menar jag att OM man vill betala mer så FÅR man, såklart.

Om man hemskt gärna vill ha boken men inte har ekonomi nog att ge 300, så kan man höra av sig och kolla läget. Men 300:- blir ett slags riktmärke.

Låter det här intressant? Vill du ha ett ex av Kutulu på japanska, utan att behöva krångla med frakt från Japan? Och kanske (valfritt!) med en liten kråka? Skriv ett PM.


Jag uppdaterar i tråden hur många som finns kvar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
UPPDATERING: Ungefär hälften är nu borta. Jag säger "ungefär" för att när tio är sålda så är det såklart inte helt omöjligt att jag kan övertalas att sälja ett eller ett par till ifall nån ber mig.

Men iaf: fem är sålda, fem officiellt kvar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Nio sålda.

Tyvärr har det blivit en liten försening i leveransen – mer exakt har jag inte lyckats få tag i de vadderade jiffypåsarna jag brukar anväda eftersom mitt vanliga ställe hade slut. Jag har beställt påsar, de bör dyka upp i veckan och sen postar jag så snart jag kan.

Om någon är missnöjd och vill ha pengarna tillbaka ifall boken inte kommer innan jul, så hör av er så ordnar jag såklart det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag känner mig väldigt nöjd just nu över att jag aldrig lovade att böckerna skulle nå er innan jul.

Idag kom de nya vadderade påsarna. Imorgon jobbar jag från tidigt till sent, och har dessutom ingen aning om när jag kommer hem eftersom tågen inte går och ersättningsbussarna kommer bara på resultat 5-6 på en t6:a.

Så på fredag kommer jag att kunna skicka ut dem, som tidigast. Kommer jag hem i någorlunda rimlig tid i morgon så fixar jag adressetiketter och allt sånt redan då, så att jag bara kan gå ner till lokala butiken och lämna in allting tidigt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
UPPDATERING:

Böckerna är i påsarna, portot är betalt, och om allt funkat som det ska bör alla som ska ha en bok ha fått ett SMS från Posten, alternativt att PostNord-appen helt enkelt fångat upp den kommande leveransen.

Tyvärr kommer jag inte att hinna få iväg kuverten idag; jag var tvungen att hålla mig hemma i väntan på en matleverans och den kom verkligen i sista tänkbara stund vilket gav mig för litet fönster för att kunna gå iväg och posta.

Men, jag lägger dem på lådan i morgon.
 
Top